asjaajamisi Kool

Õnnelik Mary Poppins!

10:20Ketlin


Seoses oma uue töökohaga olen kodus ka uue hüüdnime saanud – Mary Poppins! Mõningate mööndustega võib mind nii kutsuda küll, sest asusin tööle child care centre’s ehk lastehoius! Esimene erialane töökoht Austraalias!

Mul oli juba ammu plaanis lastega tööd otsida, aga puhtalt oma laiskusest lükkasin seda koguaeg edasi. Tegelikult oli asi ka selles, et ma ei uskunud, et minusugusel õpilasel, kes oma päevaplaani suhtes ei ole väga paindlik, oleks erialast tööd nii lihtne leida. Kandideerisin üsna vähestele töökohtadele valides välja just need, mis on minu jaoks soodsa asukohaga ja mis oleks võimalikult tuntud.

Käisin kahel intervjuul, millest esimene kestis umbes 10 minutit. Hiljem sain aru, et selle töökoha olin ma saanud just sel hetkel, kui keskuse uksest sisse astusin. Selgus, et mu Eesti töökogemus on väga hinnas ja annab mulle palju plusspunkte. Teine koht, mis sõelale jäi, oli palju põhjalikum. Kõigepealt läbisin umbes kümneminutilise telefoniintervjuu, seejärel pooletunnine intervjuu organisatsiooni peakontoris, kus said küll vist kõik jutud räägitud. See teine töökoht tõmbas mind seetõttu, et tegemist on väga suure ja üle Austraalia tegutseva organisatsiooniga.

Aga otsustasin siiski esimese kasuks ja nüüd töötangi Mulberry Tree Child Care Centre’s! Kõige olulisem põhjus oli see, et Mulberry Tree’s on mul võimalik töötada iga vanusegrupiga, kuid see teine organisatsioon tegeleb ainult 5-12 aastaste lastega. Tänaseks on minu hoole all olnud juba kogu meie keskuse lapsed beebidest algklassiõpilasteni!

Sellised emotsioonid said pildile jäädvustatud peale edukat tööintervjuud!

Ma jumaldan seda töökohta! Ma tõesti naudin seal töötamist ja lähen iga kord suure rõõmuga tööle! Kuna ma paljusid asju alles õpin, siis avaneb pea igapäevaselt võimalus midagi uut katsetada ja end proovile panna. Lapsed on fantastilised!!!



Mulberry Tree keskuses on meil siis beebide ruum, 2-3 aastaste laste tuba, eelkooliealised ja koolilapsed. Esimese kolme vanusegrupi kohta vist selgitusi ei ole vaja. Kooliealised lapsed käivad meie keskuses kuni 12-aastaseks saamiseni. Peale tunde ei lähe nemad mitte koju, vaid tulevad meie keskusesse. Siinkohal on muidugi oluline mainida, et nad mitte ei jaluta ise meie juurde, vaid töötaja läheb neile järgi. Olen ka varem kirjutanud, et üldiselt kuni 12aastased lapsed üksi ühtki sammu ei astu.


Kui intervjuul minult küsiti, kas mul juhiload on ja kas olen valmis bussi juhtima, siis muidugi ei kõhelnud ma hetkekski. Hiljem tekkis küll väike hirm, et oot-oot ma ei ole ju iial varem bussi juhtinud. Olen küll igapäevaselt autoroolis, aga seda oma pisikese autoga, mis heal juhul on pool bussi suurusest (naiselik liialdus).  Täna võib öelda, et pole see 12-istekohaga minibuss midagi nii hirmutavalt suur!

Töötan esmaspäevast reedeni ja iga mu tööpäev algabki nö bussijuhina. Mul on kaks kooli, kust on tarvis iga päev lapsed peale korjata ja keskusesse tuua. Üldiselt tuleb kahe kooli kohta alla 12 lapse, aga vahel juhtub, et peab ka kaks korda sõitma. Esimeses koolis lähen lastele klassiruumi vastu ja lapsed lahkuvad õpetaja valvsa pilgu alt minu kui volitatud isikuga. Teises koolis on lausa eraldi väike sissesõidutee laste peale korjamiseks. Seal panevad õpetajad kõik lapsed juba tuttava auto peale ja emad-isad või minusugused töötajad ei pea isegi autost välja astuma. Ulme!

Selle bussiga on meie keskust lihtne reklaamida ja lapsed tunnevad su ka kohe ära!

 Ja siin siis minu buss, mille läbisõit oli enne rooli istumist 500km:




Ahjaa, kui keegi nüüd arvab, et ma seadust rikun kui 12 istekohaga bussi juhin, siis Austraalia juhilubadega on reeglid natuke teised kui Eestis. Tegelikult võib oma autot juhtida ka välismaa ehk siis Eesti lubadega, aga reeglina tööandja (kes annab tööauto) nõuab kohalikke lube. Juhilubade teema on Austraalias elavate eestlaste seas praegu väga popp, sest hiljuti muudeti seadusi ja nüüdsest saavad vähemalt 25-aastased  täisloa omanikud WA lube avalduse alusel ilma eksamiteta ümber vahetada (meie jõudsime kahjuks enne muudatust load ära teha ja pidime seetõttu kõik testid sooritama). 

Seadusemuudatuse tõttu arvavad paljud eestlased, et Austraalia juhiload on kohustuslikud. Tegelikult võivad kõik ajutise (temporary) viisa esindajad ilusasti oma inglise keelde tõlgitud lubadega meie osariigis sõita. Temporary viisade hulka kuuluvad Working Holiday, Student ja näiteks ka Sponsorship ehk 457 viisa. Kohustuslikuks muutub lubade vahetamine permanent viisa ehk Austraalia elamisloa omanikele. Oluline on veel mainida, et tegelikult sellist asja nagu Austraalia juhiluba ei olegi olemas, sest igal osariigil on oma luba ja oma seadused. Heikki näiteks taotles Põhjaterritooriumil juhiload ja hiljem WAsse kolides vahetas need jällegi ümber.

Võib öelda, et praegu teen siin peaaegu sama tööd, mis kunagi Eestis. Vanusegrupp on küll mõnevõrra noorem (üldiselt 5-12) ja tööülesanded varieeruvad, aga minu kohustus on laste vaba aega sisustada, millega tegelesin ka Eestis. Kuna minu keskuse noorimad on alles beebid, siis olen vahel ka nende rühmas töötanud. Üks värvikamaid seiku oli mu teisel tööpäeval, kui pidin kogu grupi mähkmeid vahetama. Koolis harjutasime seda protseduuri nukudega. Ma ei olegi vist kunagi varem mähkmeid vahetanud, aga võib öelda, et sain sellega palju paremini hakkama, kui arvasin.

Õpime mähkmeid vahetama!

Lapsed on mind väga hästi omaks võtnud. Esimesest kohtumisest peale olid kõik nii uudishimulikud minu suhtes! Mõni tahtis kogu eluloo mulle ühe silmapilguga ära jutustada, mõni tikkus kohe sülle, mõni otsis jonniga tähelepanu. Näiteks mu esimesel tööpäeval alustasin 3-5 aastaste lastega. Üks poiss oli haigeks jäänud, tal oli palavik ja tundis end kehvasti. Läksin tema juurde, jõudsin ära öelda, mis mu nimi on ja poiss palus kohe väeti häälega: “Võta mind palun kaissu!”

Iga päev peale tööd jõuan koju nii paljude juttudega. Alati juhtub midagi toredat või mõni laps teeb midagi naljakat. Mitte kunagi ei ole igav ja päevad on nii erinevad. Minu arust ei ole maailmas veel välja mõeldud põnevamat ja paremat tööd kui professionaalne Mary Poppinsi amet!

You Might Also Like

0 kommentaari

Powered by Blogger.

Contact Form