ajalugu pühad

Südasuvine sünnipäev ja Austraalia Päev

17:32Ketlin

Hurraaaa, esimest korda elus on minu talvine sünnipäev hoopis suvel! Igal varasemal aastal on sünnipäeva märgiks paks lumi ja käre pakane, aga sel aastal on õues särav päike ja ligi 40-kraadine kuumus. Noh, mul on endal ka imelik tunne, ei tundu just 29. jaanuari moodi : )

Hommikul avasin silmad armsa üllatuse peale: Heikki äratas mind koogi, lillede ja kingiga. Küünlaid küll polnud 24, aga puhusin need siiski ära ja soovid said ka soovitud. Nii et mõnes mõttes oli kõik nagu eelmisel aastal kodus.









Naljakas, kuidas just tähtpäevade saabumisel on kõik meil siin nii teistmoodi. Argipäevadel ei saagi sellest aru, aga näiteks täna võib kohe märgata erinevust. Ei ole mingit pidu sõpradega või Tartu-koju sõitu… Ma arvan, et paari päeva pärast on sünnipäev ununenud ja tutvustan end ikka 23-aastasena:D

Midagi väga erilist me täna ei teinud. Käisime kinos ja pärast söömas. Valisin restoranis Mildura veini – üks parimaid, mida kunagi joonud olen! Õnneks kodustel Tartus on trühvlitort (mu vaieldamatu lemmik) juba ostetud ja nemad saavad mu sünnipäeva vääriliselt tähistada!





Peale minu sünnipäeva, mis kahtlemata on aasta üks tähtsamaid päevi, on jaanuaris veel üks oluline püha Austraalias. 26. jaanuaril tähistatakse Austraalia Päeva. 1788 aasta 26. jaanauril jõudis Briti esimene laevastik Sydney sadamasse. Laevastik koosnes kahest sõja- ja üheksast transportlaevast, kokku ligi 750 väljasaadetud sunnitöölist, 210 meremeest ning 40 naist ja last. Austraalia Päev on püha, mil inimestel on vaba päev, tavaliselt on igas linnas hommikune piknik, inimesed grillivad ja tähistavad. Isegi väikelinnades leiavad aset kodakondsuse jagamise tseremooniad, kus uued kodanikud lausuvad tõotused ja saavad pidulikult austraalia kodanikeks. Suurlinnades on õhtuti vägevad ilutulestikud ja pidustused kestavad pimedani.



Muidugi on mõningad väga olulised ametimehed nagu näiteks politseinikud ja kiirabiarstid ja kahtlemata melonikorjajad:D, kes vaba päeva endale lubada ei saa! Ma nii lootsin, et kolmapäev on vaba päev, aga farmis ei kehti ju mingid tähtpäevad! Seetõttu meie kuskile pidulikule piknikule ei jõudnud, aga õhtul linnas ringi sõites nägime, kuidas väga paljud olid austraalia lipu värvides riietunud või lausa lipu logodega kaunistatud särke-pükse kandsid. Autodel olid lipud küljes, noortel sini-puna-valged näomaalingud jne. Mitu nädalat varem jõudsid poodidesse kõiksugu austraalia teemalist nänni: riideid, mütse, kleepse, käterätikuid, pabernõusid jne.


Oleme kuulnud, et Austraalia Päev on siinmail üks tähtsamaid sündmusi, kuid praegu on meil küll tunne, et inimesed ei pea seda eriti oluliseks. No meie lävime ju peamiselt farmi-inimestega ja kui aus olla, siis kuulsin sel nädalal vaid korra, kui kutid arutasid, et peagi on käes Austraalia Päev. Ah ega need farmerid on üldse kuidagi tuimad tööloomad, nagu elutud masinad, kelle silmad ainult saagi peale särama löövad.

Nüüd on jälle ees ootamas üks põrgulik töönädal. Kõlab küll uskumatuna, kuid meil on peaaegu pooled farmipäevad juba tehtud! Hoiame pöialt, et ilmaennustus 44-kraadistest päevadest järgmiseks nädalaks ei lähe täide ja päike ning kuumus meid põllul ära ei sulata.

Kuigi olen kaugel eemal oma lähedastest, siis tunnen end ikkagi rõõmsalt ja tean, et paljud mõtlevad mu peale. Aitäh kõigile armsate õnnesoovide eest, tänu teile oli mul väga ilus sünnipäev!

You Might Also Like

6 kommentaari

  1. Ketlin!
    Õnnesoovid Tartust!
    Eve, Merili-Elisabet ja Kalju

    ReplyDelete
  2. HIP-HIP HURRAA!!!!!!Tort oli oivaline, austraalia vein "crocodile rock" täiuslik ja meeleolu lõbus, ainult puudus meie talvine sünnipäevalaps :(
    Loeme teie blogi ja rõõmustame koos teiega, et saite kordki seda päeva tähistada suvel.

    Ärkvel pidulised Tartust.

    ReplyDelete
  3. Palju, pslju õnne!!! Keku perega

    ReplyDelete
  4. Nii armas, kuidas Heiki sind hommikul äratas :D Ja pealegi sa said täpselt sellise kella endale, mis mulle tõesti meeldib ning olen isegi poes selliseid piilunud :D Niiet ma pean vist endale midagi uut välja mõtlema sünnipäevaks:D:D:D

    ReplyDelete
  5. meiegi poolt hilinenud õnnesoovid:)

    ReplyDelete
  6. Suured tänud kõigile, sünnipäevad on ikka nii toredad:)

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Contact Form