inimesed lõbu laialt

Minu esimene Baby Shower

19:24Ketlin


Kuigi baby shower võiks tõlkes olla katsikud, siis minu jaoks on need kaks üritust ikka üsna erinevad. Baby shower on rahvusvaheline komme tähistada peatselt sündiva lapse ilmaletulekut. Olen aru saanud, et Austraalias on baby showerid üsna levinud, arvatavasti pärinevad inglastelt. Riigiti traditsioonid küll erinevad, kuid enamasti tähistatakse seda enne beebi sündi, vahel lausa 3 kuud varem. Komme on endale nime saanud tulevase ema kinkidega üle puistamisest (shower – dušš). Ajalooliselt on baby showereid korraldatud ainult pere esimese lapse ilmaletuleku eel, et tulevasele emale õpetussõnu ja lapsekasvatamise tarkust edasi anda. Minu arust on päris kohutav kui keegi “kogenum” hakkab kellelgi ette ütlema, kuidas lapsi kasvatada, aga see selleks. Tavaliselt kutsutakse ainult naised, aga meie oleme saanud kutse ka mõlemale, st ka mehed olid oodatud.

Mulle see komme üldse ei meeldi. Kas midagi veel materialistlikumat saab üldse välja mõelda? Inglased ise ka naljatavad, et see ongi kinkide saamise eesmärgil korraldatud. Kirjutamata reegel on, et baby showeri kingiks on midagi tulevasele beebile või äärmisel juhul midagi emale. Pidu tehakse enne lapse sündi ära, et siis õigeks hetkeks oleks kõik vajaminev olemas. Selle peale ei tohi vist üldse mõelda, et mis siis kui midagi viltu läheb…

Ühesõnaga mulle selline “ette tähistamine” ja “tooge mu lapsele võimalikult palju kraami” ei meeldi. Ahjaa, hea kombe kohaselt on peakorraldajaks üldse tulevase ema hea sõbranna (äärmisel juhul perekonnaliige), sest muidu võib ebaviisakas tunduda, et ema lunib oma sündimata lapsele kinke. Korraldaja omapoolse panusena eeldatakse siis snäkilauda, dekoratsioone ja beebiteemalisi mänge.

Puutusin baby showeriga esmakordselt kokku mõni aasta tagasi, kui meile kutse saadeti. Kuna kogu see komme tundus nõme ja tegemist ei olnud minu väga lähedase sõbrannaga, siis keeldusime viisakalt. Pean tunnistama, et ma alguses ei saanudki hästi aru, miks ta meid kutsus, kuna olime eelkõige tuttavad, mitte sõbrad. Hiljem mu kogenud baby showeril osalejast sõbranna seletas, et see on täiesti normaalne – mida rohkem inimesi kutsud, seda rohkem kinke saad!

Nüüd, mõnda aega tagasi korraldas mu väga hea sõbranna Mica ka baby showeri. Teadsin kohe, et seekord pole mul pääsu, sest ta on tõesti mulle kallis inimene ja kui vaja kannatan tema nimel selle minu jaoks harjumatult kommertsliku peo ära. Pidu oli brasiilia kommete kohaselt enne lapse sündi (7.raseduskuul) ja ainult naistele.

Tuppa sisse astudes jõudsime nagu muinasjuttu – kõik oli beebiteemaliselt ära kaunistatud ja iga detaili juures oli palju vaeva nähtud. Ei tekkinud üldse küsimustki, kuhu ma sattunud olen – see ongi baby shower! Olin väga üllatunud, et pakuti ka alkoholi. Kingitustemägi oli muidugi kõrge, enamus suupisteid sobis peo teemaga väga hästi kokku ja loomulikult mängiti igasugu mänge. Pean tunnistama, et sellest kujunes palju toredam pidu kui alguses kartsin. Õnneks olid ka paljud teised külalised beebindusest üsna kaugel ja tahtsid ka millestki muust peale tita nöbinina rääkida. 


Ma ausõna ei taha ühegi värske ema kohta midagi halvasti öelda, aga mida aeg edasi, seda raskem on noorte emadega ühiseid põnevaid jututeemasid leida, vist ka sellepärast, et neid noori emasid tuleb tutvusringkonda aina juurde. Tunnen, et olen ka Micaga natuke kaugemaks jäänud, sest meie elud on nii erinevad. Aga samas ma saan täiesti aru, et lapsevanemaks saamine ongi selline elumuutus, et miski pole enam endine.

Kuigi see baby shower oli täitsa tore kogemus, siis minu suhtumist ta ikkagi ei muutnud. Mina tundsin peo peategelasest Louisast väga puudust. Igal pool olid tema nimetähed või ultrahelipildid ja kõikjal tema asjad, aga tema ise alles kõhus. Sellist pidu oleks palju vahvam pidada ikka koos pisikese Louisaga! Noh, täpselt nii nagu me Eestis katsikuid tähistame. 



You Might Also Like

6 kommentaari

  1. Olen sinuga baby showeri osas täiesti ühel meelel - midagi nii kommertslikku annab otsida. Ma kuulasin kunagi Triple J jutusaadet ja seal oli peateemaks baby showeri traditsioon ja milleks on see tänapäeval muundunud. Vanasti väidetavalt oli peol tähtis ülesanne: mingeid erilisi kingitusi ei tehtud ja peamiseks eesmärgiks oli lähedaste sõbrannade/naistega kokku saada, mõnusalt aega veeta, süüa ja enne suurt elumuutust veel veidi teiste inimeste seltskonda nautida. Nüüd on baby showeri põhiidee, et tuuakse palju-palju kingitusi. Ma olin raseduse ajal ühe FB grupi liige ja päris tihti baby showerit pidanud naised postitasid "pettumusi" pärast pidu, et tema lapsest ei hoolita, sest keegi tõi liiga vähe või midagi liiga odavat...et jah, mida rohkem plastikut sulle tuuakse, seda olulisem on veel sündimata laps. Teine põhjus, miks mulle antud traditsioon samuti ei sümpatiseeri, on see, et sa iial ei tea, mis asjad võivad mõne raseduskuu või sünnitusel toimuda. Kui sa peaksid lapse kaotama, arenenud riikides on see muidugi väga harv nähtus, aga ikkagi, mingi väike risk on sellegipoolest. Mina ei tahaks enne tähistada, kui ASI tehtud ja laps käes.

    Mulle pakkus ka üks kohalik tütarlaps, et ta sooviks mulle midagi baby showeri taolist korraldada, ma üritasin pidevalt edasi lükata ja panime peo kuupäevaks 13. oktoober, nagu sa ehk mäletad, siis otsustas Daniel 12. oktoobril sündida. Jumal tänatud, et ma sellest "peost" ilma jäin, pole minu rida: )

    Ja rääkides teemadest: tegelikult on lapsetud pered/paarid/sõbrad liiga tolereerivad igasugu igapäeva lapse majandamise teemade osas. Meil(lapsevanematel) on tõesti veel teisi huvisid ka, tahaks muudest ja huvitavamadest asjadest rääkida, aga sõbrad tihti küsivad viisakusest, et kuidas siis lapsevanema roll sobib ja sinna me jääme :D Et jah, tasub rohkem oma teemadele agiteerida ja esile tuua, dialoogi mujale juhtida, aga eks lapsevanema vaimustus läheb ka üle, mingi hetk tahad end taas üles leida ja rohkem enda huvidele/hobidele keskenduda.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nii palju kui mina kuulnud olen, siis seostatakse baby showerit ikka kingitustega + ajalooliselt siis jah õpetussõnad tulevasele emale. Vähemalt nii on väitnud inglased minu tutvusringkonnas. Kusjuures tegelikult on ju nii vahva beebidele kinke teha, kellele ei meeldiks kõik need värvilised mini-asjad :)

      Ja mis puutub laste teemadesse, siis ma pole niipidi osanudki mõelda, et me (lastetud) ise uurime nii palju. Samas, eks seda ongi ju põnev kuulata, kuidas uues rollis toime tullakse, sest ega nii suurt elumuutust vaevalt mõni muu sündmus toob. Mina ei ole küll pidanud õnneks viisakusest küsima:D Lihtsalt kui vahel sellel jutul enam lõppu pole, siis istud nagu valge vares seal, sest endal pole nagu midagi sekka öelda. Eks seda juhtubki rohkem siis kui seltskonnas on noorte emade ülekaal ja baby showerid on ju täpselt sellised kohad, kus nii võib juhtuda.

      Delete
    2. Selles oletegi teie süüdi, et me, lapsevanemad, nii palju oma silmaterakestest räägime :D Vahepeal lihtsalt peab pealetükkivam olema ja oma teemasid sisse tooma - sest head kõrva võib ju igavesti koormata ja ära kasutada! Ma tahan ka põnevaid teemasid oma ellu! Selleks peab huvitavamat elu elama ja mitmekülgsem olema (aasta 2015 plaan).

      Ennast ausalt öeldes ka häirib juba, et kõik, mida ma kirjutan, FB-sse postitan või räägin mingil määral "väikese kringliga" seotud. Nüüd ma mõtlen hoolikalt, kas asi on ütlemist ja postitamist väärt, sest no tõesti, ümbritsevatele inimestele minu poeg ei pruugi maailmanaba olla. Ahjuvärsketele lapsevanematele võib ahvivaimustuse küll andeks anda. Mingi piirini.

      Delete
  2. Beebi shower pole ainult kingituste saamiseks, vaid ka heade emotsioonide pakkumiseks tulevasele emale,mis ju ka kõhubeebile nii oluline. Oleme sõbrannadega kinkinud hoopis fotosessioone beebikõhu jäädvustamiseks. See pidu on olnud alati meeldejääv ja ilus emale ja suur pluss on et sõbrannad korraldavad kõik. Kui laps sündinud, siis katsikutega korraldamisega küll enam jamada ei viitsinud.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Contact Form