Eesti eestlased

TV3 käis külas

20:13Ketlin


Nüüdseks juba üle kuu aja tagasi käisid meil Eestist päris erilised külalised. Nimelt lennutas TV3 oma pisikese võttegrupi Austraaliasse ja kuna tegemist oli minu tuttavaga, siis tulid nad viieks päevaks ka meile külla.

Ma pean tunnistama, et ega ma algul väga vaimustatud sellest intervjuu mõttest ei olnud, aga kuna endast ei pidanud väga palju rääkima, siis olin lõpuks nõus. Kes seda saadet veel näinud ei ole või tahaks mind näha, siis siin see on. Kes asub Austraalias ja ei oma väga head internetiühendust, neil soovitan vaadata youtube vahendusel.

Üldiselt jäin oma tagasihoidliku etteastega üsna rahule, kuigi eks ennast ole ikka mõnevõrra ebamugav vaadata ja kuulata. Saade ise on täpselt selline, mida ühelt selletaoliselt eeldada võib. Minu jaoks isiklikult fokusseeriti liiga palju farmidele ja põllutööle, mis ei ole mind kunagi Austraalia juures paelunud. Samas, eks vist täpselt sellisena enamus harju keskmisi eestlasi Austraaliat ette kujutavadki – kõik töötavad farmides. Ja noh, kust mujalt ikka kümnete kaupa eestlasi leida, kui mitte neist samadest farmidest.  Kui keegi kunagi jälle tahaks taolist saadet teha, siis ma esitaks väljakutse farmidest kauge kaarega mööda käia ja välja selgitada kas ja kus veel mingit elutegevust leidub.

Kui natuke norida, siis erinevalt orjatööst oli paradiisi osa minu arvates kuidagi tahaplaanile jäetud. Austraalias leiab ikka seda paradiisi ka! Samas tundub, et mida edukam ja paremal järjel on siin elav eestlane, seda vähem tahab ta seda televiisori vahendusel kuulutada. Tean ise mitmeid eestlasi, kes ei nõustunud saates osalema, kuid kellelt oleks nii siia reisinud kui kodumaale jäänud eestlastel nii mõndagi õppida. Pean tunnistama, et ka mina ise ei oleks nõustunud kaamera ees rääkima kui poleks võttegruppi isiklikult tundnud.

Samas võin öelda, et enamus saates kajastatuga olen nõus ja ehk ongi hea, et sellised hullud lood kohutavatest töötingimustest vaatajateni jõuavad. Eks ikka kiputakse siia tulema roosad prillid ninal ja sellistel juhtudel võivad need õppetunnid väga valusad olla. Sellest hoolimata pole mina kunagi Austraaliat seostanud orjatööga ja usun, et saates kajastatud tingimusi poleks tööandjatel võimalik pakkuda kui töötajad neid vastu ei võtaks. Teisisõnu, igaühel on valik. Näiteks kui sa tuled siia ilma inglise keele oskuseta, siis see ongi sinu valik ja ei tasu imestada, et peale maasikate pakkimise sulle teisi ameteid alguses ei paista olevad. Aga – paratamatult peab keegi siin elus ka maasikaid pakkima.

Ja mis puudutab seda rasket füüsilist tööd, millest armastatakse nii palju rääkida ja mida alati Austraaliaga seostatakse, siis minu silmis on ka sealt võimalik midagi õppida ja mingi elukogemuse saada. Eestis elevate eestlaste seas on see natuke mõruda maitse juurde saanud. Näiteks minu vend sai siin Austraalias väga erinevaid lihttöid tehes aru, et temast selle töö tegijat ei ole ja nüüd ootavad teda õpingud Taanis. Sa võid elu lõpuni Eestis istuda ja parastada neid, kes on võtnud julguse kokku ja pakkinud oma seitse asja, et teisel pool maakera end proovile panna. Minu silmis on nad igal juhul parastajatest edukamad.

Mu kohalikud sõbrad sattusid saatest päris elevusse ja nii mõnigi tahaks seda ise ka vaadata. Mõni austraallane oli natuke mures, et ega neist midagi halba ei räägitud ja kas ma ikka suutsin selle paari minuti jooksul kõiki eestlasi veenda nende kodumaa ilus ja võlus. Jah, üldiselt on austraallased oma maa üle väga uhked.

Kui ma saaksin teise võimaluse see saade salvestada, siis ma tahaksin kindlasti öelda: minu jaoks on Austraalia olnud alates siia maandumisest eneselegi teadmata tõeline paradiis!

You Might Also Like

1 kommentaari

  1. Kurjam, kirjutasin kommentaari telefoniga, aga ei läinud millegi pärast läbi ning kadus pidevalt ekraanilt ära...Neljas kord püüan sama asja öelda, et vaatasin selle saate täna hommikul ära ning olin sügavalt pettunud. Aga seda oligi arvata, et tegemist on väga farmikeskse dokumentaaliga. Olen sinuga paljudes asjades nõus. Ja muidugi peab sind kiitma asjaliku intervjuu eest ja ka julguse eest, et olid nõus selles osalema!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Contact Form