Kool

Aastaring sai täis

23:26Ketlin



Täpselt samal ajal aasta tagasi sai minust kooliõpilane! Mul oli nii hea meel tagasi kooli minna ja peab tunnistama, et õppimine hakkab mulle järjest rohkem meeldima. See on muide väga irooniline kui meenutada mu põhikooli- või gümnaasiumiaegseid aastaid, aga tol ajal olin ma hoopis teine inimene.

Kui esimesed pool aastat olin kogu programmi ja õppejõududega väga rahul, siis viimased pool aastat olen ikka päris palju vihastanud. Mitu kuud haudus peas plaan ametlik kaebus esitada, mida muidugi koguaeg üritasin edasi lükata. Aga lõpuks umbes kuu aega tagasi astusime kuue kursaõega selle raske sammu ja esitasime viimaks oma kaebuse.

Mul on mitu päris head ja professionaalset õppejõudu, aga siis on veel mõni selline, kes lihtsalt on sooja koha peale sattunud ja kes ei viitsi üldse pingutada. Täiesti tavaline, et su õppejõud jääb alati umbes 15 minutit hiljaks, lausub kaks sõna ja seejärel tormab oma materjale printima pooleks tunniks. Ja siis kõik õpilased lihtsalt istuvad ja jutustavad, sest muud pole teha. No kellele muidugi ei meeldiks tunni ajast oma tähtsaid jutte ajada, aga kui ma olen selle aasta eest maksnud $11 000, siis vot mulle ei meeldi tõesti! Või siis suvatseb su õppejõud kõik vajalikud materjalid liiga hilja kätte anda, sest ta lihtsalt ei jõudnud neid varem valmis. Selle tulemusel sa näiteks avastad, et sul on paar päeva aega oma hindelise töö üle andmiseks, kuigi ametlikult sul peaks olema selleks paar nädalat vähemalt. Ja nii edasi ja nii edasi.

Enamus mu kursakaaslasi ei julge õppejõule mitte midagi öelda. Neid on teisiti kasvatatud ja nende kultuuris väga vastu ei räägita. Tavaliselt ei saa nad isegi oma perekonnaliikmele vastu vaielda, kuidas nad siis suudaks õppejõule midagi öelda. Teiseks on paljudel neist inglise keele tase väga nõrk. Te lihtsalt ei kujuta ette, millist inglise keelt seal minu klassiruumis kuulda saab!

Ühesõnaga nad olid nõus oma nime küll kaebuse alla kirjutama, aga kooli esindajatega kohtumisele läksid siiski eestlane ja inglane. Selgus, et meie polnud üldse ainsad, kellel on midagi ebameeldivat öelda ja kaebusi on esitanud ka teised õpilased. Konflikt muidugi paisus päris suureks ja nii mõnigi laisk õppejõud sai vihaseks. Paljud asiaadid olid kohe paanikas, et nüüd ei saa nad kooli üldse lõpetatud ja kõik õppejõud hakkavad neid taga kiusama. Tänaseks on rahu jälle maa peal. Suhted on enam-vähem taastatud, iseasi, mis mõtteid tagaselja mõeldakse.

Paar nädalat tagasi sain oma esimese tunnistuse kätte! Nüüd on mul olemas Certificate III in Children’s Services, mis on esimene vajalik aste 0-12a lastega töötamisel. See kvalifikatsioon võimaldab mul lasteaias educator’ina töötada. Paari nädala pärast peaks mu postkasti saabuma Certificate IV in Children’s Services, millega saan 6-12a lastega töötades olla juba supervisor. Igas rühmas/vanusegrupis on üks inimene nö team leader, kes vastutab kogu rühma eest. Selleks, et ma pisikeste lastega saaksin see nö supervisor olla, tuleb veel edasi õppida.

Aga minu edasiõppimise soovid on nüüd natuke muutunud. Kuna tafe (sedasi nimetatakse minu kooli) tundub natuke liiga lihtne, aga samas üsna kulukas, siis otsustasin oma kursust muuta. Plaan on minna ülikooli, aga seda saan teha alles veebruaris (veebruar on nagu teie september). Sellest tulenevalt võtan praegu tafe’s pooleaastase kursuse Certificate III in Education Support, mille lõpetades saab minust abiõpetaja. Ja sealt edasi saan juba veebruaris teist bakalauruse kraadi omandama minna. Kuna ma pole veel 100% kindel oma uues kursuses, siis räägime sellest teine kord.

Tafe siseselt on kursust väga lihtne muuta, selleks on eraldi vorm vaja ära täita ja nii lihtne see ongi! Praegu jääb viisa samaks, aga veebruarist, kui kool vahetub, on uut viisat ka vaja. Kes oleks seda kõike võinud ette näha.

Aasta tagasi enne kooli minekut ma ikka mõtlesin, et äkki on väga raske ja äkki ei saa üldse aru jne. No kõige keerulisem on kindlasti inglise keeles laste psühholoogiat ja arengut õppida, aga isegi see pole nagu midagi hullu. Üks kõige suurem erinevus Eestis ja Austraalias õppimise vahel ongi vist faktide pähe õppimine. Kui eestis oli mul näiteks arengupsüholoogias vaja kõike peast teada, siis siin toimuvad arvestused kõigi materjalidega. Tihti on vaja ise näiteid tuua, erinevaid teooriaid võrrelda või mingeid olukordi lahendada mingile kindlale teooriale tuginedes. Pähe ei õpi me mitte midagi. Ja alguses tundus see mulle harjumatu. Umbes, et noh tore küll, aga millal me päriselt õppima hakkame!?

Eesti haridussüsteemile on just seda faktide põhist metoodikat palju ette heidetud. Eestis me õpime võib-olla tõesti natuke liiga palju teooriat, rõhk on enamasti teoreetilisel poolel. Eks oleneb ka erialast ja koolist, aga nö juhtumipõhiseid ülesandeid meil küll ette ei tulnud. Siin on kogu õppimine just praktilisele poolele üles ehitatud. Näiteks on konkreetne juhtum, kus kaks last hakkavad omavahel kaklema ja sina pead selgitama, mida sa teed ja mida sa ütled ja millele sa tugined selliselt käitudes. Pean tunnistama, et ilma teoreetilise kontrolltööta on võimalik targemaks saada küll!

Aga nüüd on õppimisest üldse kolmenädalane paus, mille ma loodan vähemalt osaliselt töötamisega sisustada. Mis mõte siis üldse neil kvalifikatsioonidel on, kui neid ei kasuta, eksole. Praeguse seisuga saan oma vanale töökohale tagasi minna. Ja juuli lõpust ootab mind jälle uus koolitee, no mida veel elult tahta!

You Might Also Like

1 kommentaari

  1. See on kõigi poolt läbi mõeldud tunnistus, ma olen siin, et anda kogu maailmale teada mehest, kes päästis mu suhte ja seda suurepärast meest kutsutakse dr IZOYA-ks. Tõepoolest tegi ta minu heaks suurepärase töö, tuues tagasi mu endise väljavalitu, kes mu maha jättis, ja lubab, et ei naase enam kunagi minu juurde. Sellega olen mõistnud, et dr IZOYA üksikasjade jagamine maailmale annab palju kasu neile, kellel on purunenud kodud või suhted, aitamaks teil seda purunenud suhet või teie abielu lahendada. Tema juurde pääseb tema e-posti aadressi kaudu: drizayaomosolution@gmail.com. Või tema rakenduse number +12098373537. Võtke temaga ühendust ja vaadake, kuidas teie probleem 24 tunni jooksul lahendatakse. Ta on spetsialiseerunud ka järgmistele küsimustele ...
    (1) Sa tahad oma endist tagasi.
    (2) Soovite saada oma ametikohas edutamist.
    (3) Tahad, et mehed / naised järgiksid sind.
    (4) Sa tahad last.
    (5) Olete ettevõtja ja soovite võita lepinguid.
    (6) Sa tahad, et su mees oleks igavesti sinu oma.
    (7) Vajate vaimset abi.
    (8) Olete petnud ja soovite kaotatud raha tagasi saada.
    (9) Lõpetage lahutus.
    (10) Raha rituaalide kutsumine.
    (11) Võida valimised.

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Contact Form