On asju, millega ei harjugi ära

09:13Ketlin


Ametlikult on meil siin Austraalias suve lõpp… Mina ütleks, et märts ja aprill on veel täitsa suvised, aga alates  maist me enam nii kuuma päikest ei näe. Sel aastal on tegelikult isegi meiesuguste kuumalembeliste jaoks vahepeal liiga palav olnud. Mitu nädalat järjest ikka ei taha neljakümnekraadises supis elada.

Ma jäin poolteist nädalat tagasi haigeks. Ei midagi hullu, lihtsalt nohu ja kurguvalu. Istusime õhtu otsa sõbranna juures otse konditsioneeri jahutava tuule all, sest õues küttis juba mitmendat päeva. Järgmine hommik oli kohe aru saada, mis ja miks juhtus. Kuna mul midagi muud peale külmetuse viga ei olnud, käisin muidugi kenasti koolis edasi, aga sellises olukorras oleks vist siiski pidanud hoopis koju jääma.

Austraalias on kuuma ilmaga üsna raske terveks jääda. Kui õues on 35 ja rohkem kuumakraade, siis siseruumides puhub salakaval 18-kraadine konditsioneerituul sulle näkku korraliku pahmaka külma õhku. Esimesed kolm minutit on selline turgutav jahutus päris mõnus, aga peale seda hakkab higisel ja ülekuumenenud kehal kole külm. Seetõttu on mul näiteks autos alati üks poeskäigu-kampsun varuks ja kinno minnes panen sokid igaks juhuks käekotti.

Aga koolis käimine on sellise kuumalaine ajal omaette katsumus. Kui ma oma niigi tatise nina ja valutava kurguga hommikul teele asun, siis tavaliselt on juba väljas 30+ kraadi ja kuum päike kütab sellele koguaeg lisa. Parimagi tahtmise juures pole isegi kell 9 hommikul võimalik 15-minutilisel autosõidul konditsioneeri vältida, aga kui sul juba on haigusepisik sees, siis konditsioneerist saab sinu vaenlane number üks!

Kui ma siis lõpuks kooli juurde jõuan (pool teed sobivat temperatuuri kruttinud), ootab ees uus katsumus. Kuna õpilastele meil eraldi parklat ei ole, pean ma natuke eemale parkima ja umbes 5minutit kõndima. See ei olekski midagi hullu, kui ma ei peaks kooli “vahetusriideid” kaasa võtma. Probleem on selles, et koolimajas uugab konditsioneer sellistel kuumadel päevadel lausa täistuuridel. Kui kolm tundi loengus ära istuda, näeb ümberringi ainult kananahas kaasõpilasi. Jah, ma ei ole ainuke, kes seal külmetab ja selleks ei pea üldse tõbine olema, et koolis külm hakkaks. Ei tea, kas mul paarikümne aasta pärast midagi muud ka sellest koolist meeles on peale ebanormaalselt madal temperatuuri. Irooniline, et ka kõige käredama pakasega ei ole ma Eestis õppetunni ajal kunagi niimoodi külmetanud!

Ühesõnaga käime me loengutes ka 40kraadiste suveilmadega pikkade pükste ja kampsunitega. Igal teisel on sall vms kaasa pakitud, et päris värisema ei peaks. Tõbisena on nii suured temperatuuride kõikumised veel eriti raskesti üleelatavad, võite ise ette kujutada. Algusest peale ei ole mulle siin see trend meeldinud. Ebanormaalne on ennast hästi tunda nii kiiresti vahetuvates soojakraadides.

Kojumineku ajaks on kätte jõudnud päeva kõige kuumem hetk, päike paistab lagipähe ja varju pole kuskilt otsida. Viieminutilise jalutuskäigu jooksul jõuab juba väga palav hakata, eriti kuna on vaja kaasa tarida salle, kampsuneid ja muud varustust. Kui ma auto juurde jõuan, ise ülepeakaela higine (ei teagi, kas haigusest või päikesest), tuleb auto kõigepealt maha jahutada, sest see on mitu tundi küpsenud ja sees võib olla juhtumisi vähemalt kakssada kraadi!
(Vahemärkusena: Eestis vist sellist lisavarustust ei kasutata, aga siin on igal endast lugupidaval autoomanikul esiklaasile asetamiseks päiksevari, mis aitab kuumust natuke eemal hoida. Ma ei saaks enam päevagi ilma selle imelise hõbedase varjuta!)

Kojusõit möödub jällegi liiga-külm-liiga-kuum rütmis. Isegi koduseinte vahel ei saa sellest salakavalast konditsioneerist lahti, sest vastasel juhul on lihtsalt liiga palav. Pole siis ime, et ma sellisest tavalisest külmetushaigusest üldse terveks ei tahtnud saada.

Mulle meeldib küll kuum suvi, aga ma pean tunnistama, et esimest korda selle aja jooksul ma avastan, et Eestis võib üks asi parem olla. Kahtlemata on Eestis ükskõik millisel aastaajal (kaasaarvatud käreda pakasega talvel) parem haige olla ja kergem terveks saada! 

You Might Also Like

2 kommentaari

  1. Loodan, et sa oled ikka juba tervenemas.

    Ma ei tea, kas sa oled tundnud, aga viimased nadal aega on paris normaalne temperatuur valjas olnud, oleme isegi lahtise aknaga maganud, aga kuna vastu hommikut valjas on juba mingi +17 kraadi, siis sain endale kurguvalu - lahtise aknaga magades! Mida hellikut! :)

    Aga konditsioneer on minugi vaenlane, meil too juures kell 2 paeval on koige kylmem yldse. Teised inimesed istuvad rahulikult ja ei kylmeta, aga ma pean vahepeal soojapuhuri jalgade juurde panema, et normaalse kehatemperatuuri saavutada.

    Vik

    ReplyDelete
  2. Mul on ka kusjuures poeskäigu-kampsun autos. Austraalasest abikaasa pidevalt aasib, et ise tuled külmast kliimast ja ei kannata poe külmaosakonnas olla aga tõesti mul on jahe nii imelik, kui see ka pole. Olen esimene talve tulekul, kes otsib kampsunid, teksad, kinnised jalatsid, salli välja, kui kohalikud jalutavad ringi ikka t-särgi ja lühkarite väel. Tõesti muutud hellikuks siin külma sooja suhtes.

    Head paranemist!

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Contact Form