austraallased eestlased

17 - külm ja kuum

19:01Ketlin

Eesti ja Austraalia kliima on peaaegu aastaringselt vastupidine, vähemalt nii olin ma alati arvanud. Kui meil on kuum suvi, siis teil sajab paksu lund ja kui meil on vihmane ja jahe talv, siis peaks teie nautima sooja suve. Küll aga mitte sel aastal!

Seltskonnas on see teema ikka jutuks tulnud. Et millal siis saavad nö meie temperatuurid ja ilmastikuolud kokku teil valitseva ilmaga. Eneselegi üllatuseks avastasin, et vähemalt sel aastal on juunikuu meil üsna samasugune. Näiteks täna oli meil Perthis 17kraadi ja just praegu näitab  Tallinna temperatuuriks samuti suurepärased 17 kraadi! Viimased ööd on meil ka äravahetamiseni samad olnud, kuigi nüüd õige pea lähevad meie ööd siiski palju jahedamaks. 

Viskasin pilgu peale juunikuu keskmistele näitajatele. Selgub, et isegi meie talv on paari kraadi võrra soojem kui teie suvi. Vihmaga ei anna siinkohal muidugi Eestil üldse võistelda, sest sellist sadu on isegi Eestimaa juunikuul raske ette kujutada. Meil on käes alles esimene talvekuu ja juba ma ei jaksa ära oodata, millal see lõputu vihm meid rahule jätab...

Paljud Austraalias elavad eestlased väga armastavad siinset talve. Tundub, et enamustele ei meeldigi see kuumus, mis siin suvel valitseb. Tean isegi päris mitmeid austraallasi, kelle jaoks on suvekuumus väljakannatamatu. Minu jaoks võiks koguaeg olla suvi umbes kolmekümne soojakraadi ja särava päikesega. Mida aeg edasi, seda vastikumaks muutuvad need (siiski suhteliselt soojad) talved, ma ei kujuta enam ette, kuidas Eesti kliimas ellu jääks.

Kui meil need talvised vihmad pihta hakkavad, siis terve linn räägib, kuidas Perthil on ju vett vaja (milles ma muidugi ei kahtle). Kui Eestis kipuvad paljud vastiku ilmaga virisema, siis siin pigem kuuleb rõõmuhõiskeid. Näiteks mu kanada-austraallasest töökaaslane saabus läbi paduka hommikul kohale, lai naeratus näos, sest lõpuks ometi saab talve nautida!

Samas rääkis kunagi üks prantslane, kes on siin juba kolm aastat elanud, et vihkab Austraalia talve, sest see on nii igav. Kui suvel on tegevusi väljas palju, siis talvel ei saa midagi teha. Õige talv on tema jaoks ikkagi lume ja talvespordiga seotud, mida Austraalias küll saab harrastada, aga üsna vähestes piirkondades. Vahel minult ikka küsitakse veel, kas igatsen lund ja põhjamaa pakast, aga teate, ma pole selle aja jooksul lumest kordagi puudust tundnud.

Päris naljakas on vahel end austraallastega võrrelda, kes meie arvates saaks külmas Eestis küll väga hästi hakkama. Näiteks on inimesi, kes käivad (põhimõtteliselt?) aastaringselt lühikeste pükste ja plätudega. Umbes, et riietuda tuleb ikka lõunamaa, mitte õhutemperatuuride kohaselt. Vahel avaneb vaatepilt kinnaste ja mütside, sallide sisse mähitud inimesest, kelle kõrval seisab keegi õhulises suvekleidis. Veel koomilisemad on need, kellel üks jalg käib talve, teine suve rada sobitades karvased saapad näiteks rannariietega.

Mind on algusest peale üllatanud siinsed karastunud lapsed. Väga tihti näeb neid sõltumata aastaajast paljajalu isegi linnatänavatel ringi jooksmas, vahel isegi hakkab vaatepildist jahe. Ja ma ei räägi tänavalastest, kellel pole midagi jalga panna, räägin täiesti tavalistest korralike vanematega lastest, kellel vist lihtsalt ei ole kunagi külm! Tuul lõikab endal luust ja lihast läbi, aga allameetrimehed elavad ikka kuumas suves.

Vahel kui mõne talvearmastajaga sel teemal juttu tuleb, siis saan kohe pahandada, et ise olen eestlane, aga talve ja külma ei naudi. Ma üldse ei häbene öelda, et ei salli talve isegi siin Austraalias ja eneselegi üllatuseks olen selle suhtumisega pigem erand kui reegel. Võib-olla mõnes küsimuses loeb natuke rohkem inimese individuaalsus, mitte sünnimaa.


You Might Also Like

1 kommentaari

  1. Haha, ma ka ei salli talve ja võiks aastaringi +30st temperatuuri nautida. Samuti olen alati imestunud, et näiteks aafriklased ja hindud kannavad nii talvekülmas kui suvekuumas samu riideid, käivad paljajalu jne :S

    Kord juhtus Hispaanias nii, et umbes 25 soojakraadi juures tuli mulle vastu naine Zara kasukas ja pikkades saabastes. Muidu polekski ju midagi erilist, aga mul oli kodus sama kasukas ja mina kannan seda 25 külmakraadi juures :P

    Eva Tallinnast

    ReplyDelete

Powered by Blogger.

Contact Form