Aafrika Mauritius

Abielu ei hüüa tulles

20:51Ketlin

Mauritius on üle maailma tuntud populaarse abiellumise ja mesinädalate sihtkohana. Kui me aasta tagasi kihlusime, otsustasime kohe ära, et pikka kihlust sellest ei tule ja hakkasime kohe vaikselt ja salaja pulmade peale mõtlema. Miskipärast pole ma kunagi Austraalias abielluda tahtnud, kuigi armastan seda riiki iga aastaga järjest rohkem. Austraalias abielludes poleks võimalik kõiki olulisi inimesi oma pulma kutsuda ja mulle ei tunduks õige pidada pulmi sõprade keskel kui mu oma kõrges eas vanavanemad pole kohal. Samas ei ahvatlenud meid ka Eesti pulm, kus oleks küll kõik olulised sugulased kohal, aga kuhu ei jõuaks kõige lähedasemad sõbrad ja sõbrannad. Mingi hetk isegi kaalusime kahte pulmapidu, aga ka see tundus kuidagi liigse punnitamise ja pisut ebareaalsena. Niisiis panime paika, et meie pulma tulevadki ainult kõige tähtsamad isikud – meie ise!

Olen alati unistanud rannaliival abiellumisest. Kohe tekkis mõttesse Mauritius, kus on juriidiliselt väga lihtne pulmi pidada. Värskelt kihlununa ja suures õhinas hakkasingi siis uurima, kuidas see Mauritiuse pulmapidu välja peaks nägema. Kuna kihlusime oma viiendal aastapäeval sai kohe selgeks, et sellest kuupäevast peab saama ka meie pulmapäev – 12. juuli. Otsustasime, et teeme hoopis väikse üllatuse ja ei räägi pulmaplaanidest esialgu mitte kellelegi. Kuni lõpuni välja oligi ainult üks inimene – minu vend Andre – kes meie plaanidega kursis oli ja kellele sain vahepeal peast kinni hoides kurta, kui raske see abiellumine ikka on.

Nüüd tagantjärgi võib öelda, et Mauritiusel on lihtne abielluda kui te ei tea täpselt, mida te tahate või kui teil pole väga vahet. Õnnetuseks oli sel aastal 12.juuli pühapäev. Peale seda kui olin kulutanud lugematuid tunde internetis sobivat hotelli otsides ja lõpuks oma unistuste hotelli Sugar Beach leidmist teatati mulle täiesti ükskõikselt, et pühapäeviti pole saarel võimalik abielluda. Me olime muidugi täiesti murtud. Ei tahtnud kuidagi loobuda oma tähtsast kuupäevast, mida olime juba viis aastat tähistanud ja mis mehele juba meelde oli jäänud. Kaalusime raske südamega 13.juulit ja kui olime paar päeva selle mõttega juba harjunud teatas hotell jälle, et see kuupäev on juba kinni. Igas hotellis on nimelt üks-pulm-päevas poliitika. Olgu öeldud, et teoreetiliselt vist saaks ka ilma hotelli abita seal abielluda, aga ma isegi ei taha mõelda, kui keeruline see olla võiks. Mulle tundus, et igal endast lugupidaval majutusasutusel on mingi välja töötatud pulmapakett olemas nii et võimalusi on väga palju ja hinnaskaala on lai. Eraldiseisvaid pulmakorraldajaid mul leida ei õnnestunud.

Nüüd olid ideed otsas ja viskasime hetkeks Mauritiuse üldse peast välja. Piltlikult öeldes võtsime gloobuse ette ja hakkasime vaatama, kus veel mõni põnev saar või muidu eksootiline riik võiks olla. Kaalusime Maldiive, Fidji saart, Vanuatut, Hawaiid, Tahitit ja Dominikaani Vabariiki. Mõnes riigis sõlmitud abielu poleks mujal juriidiliselt kehtiv olnud, mõne jaoks polnud juulikuu kliima kõige sobivam, mõnes oleks pidanud kõik ise organiseerima või mis iganes muul põhjusel jõudsime ringiga ikka tagasi Mauritiusele. Vaikselt hakkas tunduma, et Sugar Beach pole üldse väga huvitatud meie pulmade korraldamisest. Küll oli seal üks või teine või kolmas häda ja lõpuks ma keeldusin nende järgi koguaeg järelandmisi tegemast.

Võtsin kokku ühendust 7 erineva hotelliga (näiteks Lux Le Morne, St Regis, Dinarobin, Sands Resort & SpaTamassa) kellest mõni pole tänase päevani mulle vastanudki!!! Hakkasin juba pabistama, et nende jaoks ei ole eriti tulus nii pisikese pulma korraldamine, kus pole kümneid külalisi kohal ja küllap seetõttu mind sedasi ignoreeritigi. Kuigi juuli on madalhooaeg ja mina hakkasin kõike varakult organiseerima, siis sellest hoolimata oli erinevatel põhjustel hotelli leidmine ikka täielik peavalu. Oli hotelle, kes ütlesid kohe ära, et pühapäev ei tule kõne allagi, kuid osades kehtis lihtsalt nädalavahetuse lisatasu.

Lõpuks jäime kindlaks Trou aux Biches Resort & Spa’le, millel olid väga head hinnangud teistelt klientidelt, mille asukoht oli sobiv ja millega oli võrdlemisi lihtne asju ajada. Suur oli mu võidujoovastus kui nad ka erakorraliselt said paaripanija (Civil Officer) nõusoleku tulla pühapäeval tööle kui me ta takso 13 EUR kinni maksame. Altkäemaks ametnikule makstud ja pulmad said lõpuks hoo jälle sisse! Kahjuks sellega ka igasugune individuaalne lähenemine lõppes. Nüüd võin öelda, et pulmad on siiski hotellide lisateenus, millele väga palju rõhku ei panda. Enamasti saab kõiki neid teenuseid, mis on nö paketis sees juba olemas ja lisaks väga midagi ei organiseerita.

Fotograafi otsimine läks juba lihtsamalt. Leidsin googeldades Backlight fotograafid ja vähemalt minu väikse uuringu tulemusel võib öelda, et tegemist on saare oma ala parimatega. Ka asjaajamine oli omaniku Billy’ga väga lihtne ja sujuv. Meie teele jäi muidugi ka fotograafe, kelle näidistööd on umbes sama kvaliteetsed kui minu pildistatud fotod, nii et soovitan kindlasti uurida, mis tasemel need Mauritiuse pulmafotograafid on (eriti kui fotograaf on hotelli poolt paketi sees nagu see enamasti juhtub olema). Meie pildid ja videod ei ole veel saabunud, lisan need hiljem postituse juurde.

Kahjuks oli ka väga palju asju, millest pidin loobuma. Näiteks olin alati unistanud hobusevankrist oma pulmas, aga logistiliselt oli see paraku võimatu. Oleks tahtnud palmipuud istutada, aga jällegi meie hotell seda ei võimaldanud. Olime tellinud tseremooniaks harfimängija, aga teatati, et muusik sõitis hoopis Euroopasse pulma ja teisi harfimängijaid pole võtta. Veel oli ka veealune fotosessioon plaanitud järgmiseks päevaks, aga seegi plaan luhtus. Meil juba tekkis omavahel väike nali, et need pulmad panevad mind koguaeg proovile, sest nii kui ma midagi tahan ja olen võib-olla juba ära organiseerinud, siis ikka selgub, et mingil põhjusel seda ikka ei saa. Siit soovitus – mida vähem teil on ettekujutus oma pulmapäevast Mauritiusel, seda parem.

Paberimajandus oli õnneks väga lihtne. Pidime hotellile saatma koopiad oma passidest, avalduse ja pulmapäevast lähtuvalt vähem kui 3 kuud tagasi välja antud sünnitunnistuse (võib olla nii inglis- kui ka prantsuskeelne). Eri kodanikele kehtivad erinevad nõuded, aga kõik see on kirjas nende kodulehtedel või saadetakse info mailile. Pulmatunnistuse saab kätte hotellist või saadetakse see postiga koju (saabus paar päeva tagasi). Kohapealne paberimajandus on juba ette vormistatud hotelli poolt, viimane samm on siis ise passidega kohale minna ja kõik isiklikult  kinnitada.

Tavaliselt on paberimajandusega seonduvad kulutused juba paketi sees. Meile tuli siis hommikul kell 8.30 autojuht järgi ja viis pealinna Port Louis. Ametiasutuse hoone ja kontoriruumid olid muidugi omaette vaatamisväärsus, hoone oli meie hinnangul kokkuvarisemise äärel. Konveiermeetodil käivad abielluda soovijad oma autojuhtidega ametniku juures. Ametnik kontrollib üle, et andmed oleks õiged, teeb paar nalja ja viskab paberile allkirja alla. Siis käib autojuht kuskil teises kontoris abiellumise tasu maksmas ja ongi esimene samm tehtud. Järgmisena tuleb minna kohaliku omavalitsuse ametniku ehk paaripanija vastuvõtule, kus veel mingeid pabereid täidetakse ja küsimusi küsitakse. Kui transpordi peale kuluv aeg välja arvata, siis kulub selle kõige peale kokku umbes kaks minutit. Autojuht ütleb, kuhu minna või paneb meid lihtsalt kuskil ootama ja ajab ise asjad korda. Väga mugav. Kõik paberimajandusega seonduv tuleb korda ajada mõned päevad enne pulmi nädala sees.

Räägime siis muidugi rahast ka. Tuleb tunnistada, et ega meil väga täpset aimu polnud, palju selline pulm võõras riigis maksma võiks minna. Mäletan, et alguses arvestasime 10 000aud kogu reisi peale (pulm + mesinädalad), aga kui olime lennupiletid $4300 eest ära ostnud (Mauritius + South Africa) tõstsime eelarve $15 000 peale. Mida rohkem asju makstud sai, seda kiiremini saime aru, et ega me selle summaga hakkama ei saa. Lõpuks sai sellest omamoodi huumor, et meil on pulmad ilma eelarveta, sest see lõhkes järjepidevalt. Samas, kuskilt me kokku ei hoidnud ja hinna järgi ühtki asja ei valinud. Nagu ütlesin, siis skaala on väga lai ja vastavalt võimalustele saab oma kulutusi kontrollida. Võtsime päris palju asju lisaks, mida tegelikult paketi sees polnud ja milleta oleks meid ikka paari pandud.

Esialgu tundus pulmapakett üsna soodne - €757/ $1140 (sisaldas kohalikku paberimajandust, pulmakorraldaja teenuseid, pruudikimpu, meik+soeng, tort, hommikusöök oma numbritoas), aga muidugi tuli sellele igasugu teenuseid juurde (kaunistused, lilled randa, gazebo, muusikud, fotograaf ja videograafid jne). Rahadega oli meie jaoks kasulik see, et saime osa maksta eurodes (ettemaks hotellile 50%). Kuigi ametlik raha on neil mauritiuse ruupia, siis vahel aktsepteeritakse ka eurosid. Samas fotograafile pidime ka ettemaksu ruupiates pangaülekandega tasuma. Laulatus koos ööbimisega läks lõpuks $6700.

Nautisime oma pulmapäeva sajaprotsendiliselt ja kui mõningad detailid kõrvale jätta, siis kujundasime oma päeva täpselt nii nagu ise tahtsime. Eriti põnev oli kõiki oma lähedasi üllatada, kuigi mingi osa minust oli natuke ka pabinas, et äkki inimesed solvuvad või tunnevad end kõrvalejäetuna. Aga abielus oleme lõpuks ikka ainult omavahel, nii et võtsime endale vabaduse ka oma pulmapäeva ainult kahekesi veeta.

Laulatusest kirjutan täpsemalt kui pildid saabuvad.