Eurotrip Itaalia

Cinque Terre

14:59Ketlin

Cinque Terre ehk viis maad ehk viis armsat väikelinna Monterosso al Mare, Vernazza, Corniglia, Manarola ja Riomaggiore. Väga popp kant turistide seas. Viskasin neile pilgu peale ja kuidagi selekteerisin välja Monterosso ja Riomaggiore. Tegelikult tegime vea, et üldse autoga mõtlesime seda kanti minna avastama, sest autoga lihtsalt ei pääse ligi paljudele kohtadele ja parkimist ka sellisel tipphooajal väga ei ole, et auto kaugemale jätta. Nutikas turist paneb oma panused rongile või paadile. Rongiliiklus on üldse kogu Itaalias nii mugavaks tehtud ja hea meelega oleks isegi seda kasutanud.

Looduslikult on muidugi tegemist silmipimestavalt ilusa piirkonnaga. Maalilised vaated mägedele, kitsad vanalinnatänavad, jällegi rohkelt ajaloolisi ehitisi – kirikuid, losse, klooster jne. Tagantjärgi tundub, et seal oleks võinud palju rohkem aega veeta, aga eks see kipub alati puhkusel nii olema.

Järgmine pikem peatus oli Chiavari kandis. Sealne ööbimiskoht oli kindlasti kogu reisi parim ja ma läheks ainuüksi sellepärast tagasi! Nagu oleks itaallastele külla sõitnud! Paras närvikõdi oli “koju” sõita, sest tegemist oli künka otsas asuva majaga ja tee sinna oli niiiiiiiii kitsas, aga preemiaks peale seda närvikõdi oli vapustav vaade. Maksime kahe öö eest $162/€108. Ma ei tahtnudki meie ajutisest kodust kuskile minna, sest seal oli lihtsalt nii ilus!

Vaade magamistoast...
Koduaias

Suutsime end ikka kodust välja ajada ja oma silmaga Chiavari üle vaadata. Kohe palju vähem rahvast ja samas nii armas pisike linn. Randadega oli selles kandis küll minu arust veidi kehvad lood, aga esiteks ei pidanudki see rannapuhkus olema ja teiseks on Austraalia rannad meid nii ära hellitanud, et leia sa meie jaoks tõesti ilus rand. Mulle nii meeldis hoopis jalutada mööda linna ja polnudki vaja mingit kindlat sihti, lihtsalt kulged ja naudid väikest Chiavarit/Cavi või Sestri Levante't. Kogu see rannikuala oli väga ilus.

Itaallased tunduvad suured koera-armastajad olevat. Alguses ei suutnud uskuda, kuidas koerad olid igal pool lubatud – sõitsime bussis koertega, neljajalgsed käisid peremeestega pangas ja poodides, restoranidest rääkimata. Tundsin kohe, kuidas mulle selline elustiil sobiks! Kuigi Austraalias on paljudes väli-söögikohtades lubatud koeraga einestada, siis poodides küll keegi koertega ei käi.

Üldiselt võib öelda, et ajaloo- ja kultuurihuvilistel ei tohiks üheski Itaalia otsas igav hakata. Üllatusin negatiivselt, et Itaalias peab ikka valima söögikohti, et süda rahule jääks. Randadega samuti üsna kesised lood, sest vähemalt selles kandis kipuvad rannad olema kivised, mis tegelikult polegi nii hullu, aga just see ülerahvastatus jäi häirima. Kliima on muidugi mõnus ja lõputu päiksepaiste teeb iga päev tuju heaks.

Palju heidetakse ette, et itaallased ei räägi inglise keelt. Meil said küll kõik vajalikud jutud räägitud ja mitu korda üllatusime kui head inglise keelt rääkisid näiteks taksojuhid või paar bussijuhti. Liiklus on muidugi omaette teema ja parajalt tuleb ikka manööverdada. Peamine märksõna – kitsas. Koguaeg on kitsas!

Ma ei tea kas ma julgen öelda, et pettusin Itaalias, aga midagi maha mul sinna küll ei jäänud. Muidugi on riik suur ja avastamist palju ning võib-olla olid mul lihtsalt liiga suured ootused. Itaaliast räägitakse ju alati ülivõrdes. Suuremad linnad on paraku tihti ülerahvastatud, üsna väsinud ja võib isegi öelda räämas. Väikelinnad on kindlasti palju armsamad ja mina panekski pigem rõhku pisikestele Itaalia küladele ja maakohtadele. Looduse poolest muidugi fantastiline sihtkoht!

-->
Järgmisena ootas meid aga võrratu Prantsuse Riviera...