aborigeen Kool

Esmaspäevast reedeni

12:41Ketlin



Võib-olla on mõnel lugejal tekkinud küsimus, et mida ma üldse siin igapäevaselt teen ja mida ma jälle õpin. Tõesti, mu uus kursus algas juba juulis ja ma polegi oma muljeid veel sellest teiega jaganud.

Olgu siis uuesti öeldud, et õpin Education Assistant’iks. Eesti keeles võib selle kohta öelda abiõpetaja, aga tähenduselt on see pisut erinev. Nagu ma aru olen saanud, siis Eestis töötavad abiõpetajad reeglina erivajadustega lastega (parandage mind kui eksin). Kursus, mille mina detsembris lõpetan, valmistab ette töötama täiesti tavalistes põhikoolides ja selleks, et töötada erivajadustega laste keskkonnas, tuleks lisaks veel üks teine kursus läbi teha.

Niisiis kõige lihtsamalt öeldes olen mina õpetaja assistent. Kui vaja, valmistan ette/koostan tunnitööks vajalikke materjale, abistan aeglasemaid või lisatähelepanu vajavaid lapsi, viin läbi väikseid grupitöid, kontrollin õpilaste töid või testin nende teadmisi. Kuna palju on ka erivajadustega lapsi (näiteks autistid, ADHD), siis tihtipeale möödub enamus päevast ka ainult ühe lapsega töötades.

Ma ei ole väga hästi kursis ja googeldades ka midagi usaldusväärset ei leidnud, aga nagu ma aru olen saanud, siis sellisel kujul abiõpetajaid Eestis üldse pole. Ja noh, kust nad ka tulla saaks, kui isegi õpetajatele ei jätku raha. Aga siin on Education Assistant/Teacher Assistant igas koolis olemas. Minu koolis, kus praktikal olen, on neid kohe kuidagi päris palju.

Muide, hetkel on meie haridusvaldkonnas väga ärevad ajad. Alles neljapäeval katkestasid tuhanded õpetajad töö ja 200 000 last said vaba hommikupooliku, sest toimus suurejooneline streik. Põhjuseks muidugi laiaulatuslikud eelarvekärped. Arvatavasti ei jää see viimaseks haridusvaldkonna meeleavalduseks, aga hetkel see mind kui õpilast ei puuduta.

Praktikakohaks on mul selline päris raske kool. Väga palju on sotsiaalselt probleemseid perekondi, majandusraskustes vaevlevaid peresid ja aborigeenilapsi. Ärge saage valesti aru, ma armastan aborigeenidega töötamist, aga nendega lihtsalt on päris palju lisatööd. Näiteks puuduvad nad väga sageli ja seetõttu jäävad teistest maha. Nende vanemad ei oska tihtipeale neid ka järgi aidata, sest pole ka ise koolis (korralikult) käinud. Aga mulle väga meeldivad kõik need väljakutsed nende võrratute lastega, kellest mitmetel pole elus lihtsalt üldse vedanud.

Te ei kujuta ette, milline hirm mul naha vahel oli enne esimest praktikapäeva! Ikkagi see tunne, et inglise keel pole sinu emakeel ja formaalse hariduse puhul on ju päris elementaarne, et nõutakse perfektset inglise keelt. Kohe kindlasti on kogu see kursus olnud oma mugavustsoonist välja astumine. Kui minu eelmine kursus oli natuke igav ja liiga lihtne, siis praegune on juba inglise keele mõttes palju keerulisem.

Aga olen iseenda kohta õppinud, et kõik, absoluutselt KÕIK on võimalik! Ma ei kujuta ette, mis näoga mulle minu enda kunagised õpetajad otsa vaataks, kui ma neile teataks, et ma õpetan Austraalias kolmanda klassi õpilasi! Olgu öeldud, et ma ei olnud ise üldse väga eeskujuline ja tubli õpilane. Aga täna õpetan ma inglise keeles lugema, kirjutama ja arvutama. Ei pea vist rohkem ütlema kui uhke ma iseenda üle olen.

Olgu see väike eeskuju ja mõttekoht neile, kes arvavad, et elus on võimatuid asju ja kes usuvad, et kui lapsele koolilõpu tunnistusega kiituskirju kaasa ei anta, siis ei saa temast ka tulevikus midagi asjalikku. Jah, ma olen täna küll tagasihoidlik abiõpetaja, aga kõik need eneseületused on mulle õpetanud, et ma saan kõigega hakkama. Unistama peabki suurelt!

You Might Also Like

2 kommentaari

  1. Täpselt minu mõte, unistama peabki suurelt ja tuleb alati püüelda oma unistuste poole! Ilma kiituskirjata võib tulevikus olla edukam, kui need, kes kiituskirjaga lõpetanud! Oluline on see tahtejõud, mis paneb sind läbi tule ja vee liikuma, et oma unistustele lähemale jõuda!
    Vahva on Sinu, oma lapsepõlve sõbranna, seiklustest ja eneseotsingutest lugeda. Tubli oled :) Stella

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh, et sa ikka alati oma mõtteid jagad, mitte ei hoia neid endale:) Nii hea meel, et oled selle blogi enda jaoks avastanud!

      Delete

Powered by Blogger.

Contact Form