inimesed Kool

Tere suvi ja suvevaheaeg!

22:12Ketlin



Novembri viimasel nädalal käisin viimast korda koolis ja nüüd ei ole sinna kuni veebruarini põhjust minna. Meil algas suvi ja mina olen ametlikult suvevaheajal!

Pool aastat on juba koolis käidud, ainult poolteist veel jäänud. Sellise tempoga ei ole küll raske kooliteed ette võtta, aeg lausa voolab käest. Ja tuleb tunnistada, et ma ei ole mitte kunagi varem nii korralik ja tragi õpilane olnud. Loengutest puudusin täpselt 0 korda ja kõik vajalikult hindamised olid esitatud veel enne tähtaega. Niimoodi on tõesti lihtne ja stressivaba koolis käia!

Tänaseks on päris mitmed mu kursakaaslased koolist loobunud… On neid, kelle jaoks on kõige suuremaks takistuseks osutunud inglise keel, mõnele ei sobi see eriala ja mõni on vaevlenud koduigatsuse käes. Kusjuures mulle endale tundub ka, et kool on seadnud liiga madalad nõudmised inglise keele oskusele. Minu kursusel on mitmeid selliseid, kes lihtsalt ei saa loengutes mitte midagi aru! Kuidas on võimalik kirjutada mitmeleheküljelisi hindelisi töid, kui õppejõu jutustki midagi aru ei saa!? Meil on küll igasuguseid tugiteenuseid, näiteks on võimalik võtta endale isiklik keeletugi, aga see eeldab siiski teatud taseme olemasolu.

Kusjuures ma olen üks väheseid, kes on saanud hakkama tavalise kooli inglise keele õppega ja pole pidanud maksma päris kopsakaid lisakursuste tasusid. Enamus minu kursakaaslasi saabusid Austraaliasse umbes aasta tagasi, et õppida inglise keelt. Osad neist on küll varem koolis inglise keelt õppinud, aga nende tase pole lihtsalt olnud piisav. Selles mõttes on noortel eestlastel ikka lihtne igal pool maailmas end arusaadavaks teha. 

Päris paljud on teinud vea erialavalikul. Mõni küll tahab lõpuni punnitada, et mitte juba raisatud raha ja aega päris mõttetult korstnasse kirjutada, aga mitmed on juba ka lahkunud. Ja siis on mul päris mitu õnnetut kursaõde, kes tunnevad end siinses kultuuriruumis võõrkehadena, kes igatsevad oma kodumaad ja perekonda. Päris karm on seda kõrvalt näha ja ette kujutada kui üksik ja kurb võib selline olukord olla.

Mida rohkem Austraaliasse sisserännanud inimesi kohtad, seda paremini saad aru, millist koormat nad tegelikult kaasas kannavad. Veel aasta tagasi ma arvasin, et iga teine võib kolida teisele poole maakera ja leida siit oma kodu. Reaalsuses ei ole see kõik päris roosamanna. Ma arvan, et see osa inimesi, kes suudavad oma kodumaalt ära kolida ja ÕNNELIKULT kuskil mujal elada, on väga väike. Inimestel oleks nagu mingid nähtamatud juured, mis TÕESTI hoiavad neid oma kodumaa küljes kinni.

Olen viimasel ajal seda päris palju näinud oma tuttavate seas. On neid, kes ei suuda elada lahus oma perekonnast, eriti vendadest-õdedest. Mõni tunnistab, et  ei leia lähedasi sõpru või ei taha suhelda  nii palju teiste rahvuste esindajatega, et nad ei klapi kultuuri ja tausta tõttu. On neid, kes on hädas inglise keelega ja kellele ei meeldi iga päev rääkida võõrkeelt. Mõni tunneb, et ei saa piisavalt karjääri teha ja uhkel ametikohal töötada… neid põhjuseid on palju.

 Minul õnneks sellist tunnet ei ole… Ikka veel ma armastan seda kummalist riiki ja naudin kõike, mida siinsel elul pakkuda on. Olen õppinud elama rohkem hetkes, vahel ongi hea, et ei saa teada, mis tulevik toob. Iga kell võib jälle teha kannapöörde, täpselt selles suunas, et oleksid õnnelik!

Praegu teeb mind õnnelikuks algav suvevaheaeg, mis toob endaga kaasa rohkem töötunde, aga kindlasti ka rohkem vaba aega. Viisatingimused lubavad mul vaheaegadel piiramatult töötada (kooli ajal 40 tundi kahe nädala kohta). Eks tööst võiks vist üldse rohkem kirjutada, sest seda ma naudin ja praegu teeb just töö enamus mu päevi hästi lõbusaks! Vahel on muidugi raske ka, aga see käib asjaga kaasas ja on üsna loomulik.

Täna näiteks üllatasid mind esimese jõulukingitusega 6-aastane Kenshin ja 10-aastane Keiko! 



You Might Also Like

0 kommentaari

Powered by Blogger.

Contact Form