hinnatase töö

Miks ma oma tööd armastan

16:50Ketlin



Lastega töötamine on mõnikord tõeline lust ja lillepidu. Noh, võib öelda, et enamus ajast, mitte ainult mõnikord. Mul on täiesti võimatu jääda ükskõikseks, kui väiksed naerusuud löövad särama minu saabumisel või kui pisikesed kohe ei saa ilma kallistuseta koju minna. Sellest pole üldse mõtet rääkida, kui humoorikad need lapsed võivad olla!

Kooli ajal töötasin enamasti 5-12-aastaste lastega OSHC’s (Outside School Hours Care), mis on siis nagu pikapäevarühm või tundideväline huviring. Selline süsteem on väga vajalik nendele lapsevanematele, kes käivad täiskohaga tööl ja kes pole endale lapsehoidjat palganud. Kool lõpeb kõigil kuni 12-aastastel lastel tavaliselt umbes kella 3 ajal ja ilma saatjata ei või õpetaja lapsi koju lubada. Seega tulengi mängu mina ja korjan oma bussiga need väiksed marakratid peale, et nende aega siis kuni kella 6ni sisustada. Kõigepealt proovin neid kodutöödega aidata, siis on meil snäkkide aeg ja lõpuks võtame ette kunstitegevused või mängime niisama. Lapsevanematele läheb meie keskuses selline kolmetunnine teenus maksma $28.

Kuna alates detsembrist on mul vaheaeg, siis olen lisaks ka meie päevahoius rohkem tööl käinud. Kellel puudub mu töökohast ettekujutus, siis mõelge eestis asuvate eralasteaedade peale, kus iga vanusegrupi jaoks on ainult üks rühm. Päevahoid on Austraalias võrdlemisi kallis, näiteks meie keskuses tuleb ühe päeva eest maksta $93. Olenevalt sissetulekust saab muidugi riigilt toetust, aga siiski jääb mõne pere jaoks see liiga kalliks ja nii on ka meie keskuses palju selliseid lapsi, kes iga päev kohal ei käi.

Riigi lasteaedasid ja sellist süsteemi nagu Eestis meil siin põhimõtteliselt ei olegi. Alternatiiv lasteaiale ehk child care centre’le on Family Day Care ehk kodus töötavad inimesed, kellel tavaliselt (aga mitte tingimata) on omal laps(ed) ja kes soovivad lisaraha teenida kellegi teise lapsi hoides. Family Day Care süsteem on reguleeritud vastava osakonna poolt ja selle avamiseks on tarvis igasugu reeglitele vastata. Paljud mu kursaõed on mõelnud kunagi selliselt tööle hakata ja enamus mu õppejõude on noorena tegutsenud Family Day Care töötajatena.

Eestis on viimasel ajal olnud väga aktuaalne teema lasteaiarühmade ja seal töötavate õpetajatega seoses.  Olgu siis öeldud, et WA’s on kuni 2a lastega ette nähtud 1 õpetaja 4 lapse kohta, 2-3a on see 1:5 ja üle 3a 1:10. Väga täpselt on ka reguleeritud kvalifitseeritud töötajate osakaal ning seadusemuudatuse tõttu peab uuest aastast iga töötaja olema erialase haridusega või seda omandamas.

Muide, kogu see päevahoiu teema on Austraalias võrdlemisi uus, näiteks veel 20-30 aastat tagasi olid enamus naisi ise oma lastega kodus või said isiklikku hoidjat lubada ja ei vajanud päevahoiu teenust. Mida aeg edasi, seda kallimaks on elu läinud ja tänapäeval peavad enamasti mõlemad lapsevanemad tööl käima.

Töö päevahoius on minu jaoks täiesti uus kogemus! Ma polnud varem lastel isegi mähkmeid vahetanud! Kui ma alguses kaalusin selle eriala õppimist, siis mõtlesin ikka päris pikalt, kas see tõesti on minu jaoks. Mul ei ole kunagi olnud unistust töötada nii väikeste lastega, pigem köitsid mind teismelised või probleemsed lapsed. Aga noorsootöö valdkond kinnitas mulle peaaegu igapäevaselt kui raske on tegeleda tagajärgedega ja nüüd mulle tundub, et ma ei tahakski seda vist enam teha. 

Ametlikult kutsutakse lastehoiu töötajat siin educator, aga laste jaoks olen teacher.
Alguses oli väga harjumatu, kui keegi teacher hõigates mind silmas pidas. 


Pisikestega töötamine on üks tõeliselt väsitav tegevus ja koguaeg peab olema valmis igasugu ootamatusteks. Näiteks ühel hommikul jõudsin olla tööl kõigest pool tundi kui üks beebi mu täis oksendas! Tööpäeva loomulik osa on kaka koristamine ja õhtul koju jõudes võid juustest makarone leida. Mõnele see sobib, mõnele mitte. Ma olen suht kiirelt sellised tööga kaasnevad eripärad omaks võtnud ja näiteks tumerohelised ninakollid üle põskede laiali või kõhulahtisusega kaasnevad aroomid minus erilisi emotsioone enam ei tekita.

Seda on kindlasti koomiline lugeda kogemustega lapsevanematel, kellel kõik see ja sada muud asja on ammu juba läbi tehtud, aga minusugusel üsna beebikaugel inimesel oli alguses küll see tunne, et mismoodi nüüd siis läheneda. Kõiki asju ei jõua sulle kool ka õpetada ja noh - olgem ausad - vajalikust teooriast olen ju kõigest ¼ läbinud. 

Aga kui ma õhtul töölt koju sõidan, siis need igasugused kehavedelikega seotud ebameeldivused ei tule üldse meelde ja pigem saan rõõmustada, et kuigi lapsed võtavad palju energiat, siis nad tõesti ka ANNAVAD väga palju energiat! Vahel tekib ikka ka selline tühi tunne, kus saad aru, et tegelikult ei olegi maailmas mitte midagi muud tähtsat peale väikeste laste…


You Might Also Like

4 kommentaari

  1. Oh, lugesin mitu õhtut jutti Sinu blogi - väga põnevalt kirjutad! Sain palju uut info ja aina rohkem ei jaksa enda pere kolimist ära oodata (peame riiki sisenema hiljemalt septembris, et viisa valideerida)! Edu teile kaugel maal ja kui peaksime ka Perthi kolima, kutsun kindlasti kohvile! :) Riina

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh heade sõnade eest!

      Mina teie asemel ei jaksaks ka enam oodata ja hakkaks kohe asju pakkima!

      Edu ja ehk tõesti ükskord Perth'is näeb :)

      Delete
  2. Sattusin üsna hiljuti sinu blogi lugema, väga vahva on :)
    Mul on väga hea meel, et tead, mida elult tahad ja teed seda, mida armastad ning pürgid elus ikka edasi ja edasi :)
    Lastega töötamine ongi lust ja lillepidu :)
    Tervitused "külmalt maalt" (-25 C, aga hetkel lummavalt päikseline)
    Stella

    ReplyDelete
    Replies
    1. Väga tore kuulda, et loed ja meeldib!!! Ja veel eriti tore, et seda minuga jagad, aitäh!

      Tervitused "kuumalt maalt" (+35C).

      Ketlin

      Delete

Powered by Blogger.

Contact Form