austraallased lõbu laialt

Talve selgroog murtud

22:18Ketlin


Igal aastal kui juuli läbi saab, siis ma juba ohkan natuke kergemalt – kõige hullem osa talvest on möödas ja edasi läheb ainult ilusamaks! Enne kui te nüüd jõuate mõelda, et Austraalia talv on ju nii leebe, siis lubage mul natuke oma virinat põhjendada.

Kõige rohkem häirivad mind kusjuures just siseruumide temperatuurid. Hommikuti üles ärgates on täiesti tavaline kui ei tunne oma nina ja päeval peab ka tekkide sisse end mässima, et suudaks toas olla. Koolis, praktikal on koguaeg nii külm, et päev otsa tuleb kuuma teed või kohvi juua. Nagu teate siis kütet majadel pole, tavaliselt on lihtsalt õhksoojuspump, aga mõnel mu tuttaval ei ole sedagi. Meil on pump enamus õhtust töös, sest kui selle välja lülitad, siis on toas jälle 15kraadi tagasi. Enamus siinsetest majadest on nimelt nagu nukumajad, st ilma soojustuseta ja ühekordsete akendega. Muide, meil on siin väga popid elektrilised tekid, aga meie neid proovinud pole ja ei oska öelda, kui mõnus selle teki all olla on. Talvel on toas niiske külm ja kõle.

Aga õues on selle eest vahel nii mõnus talveilm! Pole mingi üllatus kui päikselisel päeval on väljas soojem kui toas. Tavaliselt on meil päeval umbes 20kraadi, mis kuuma päikese käes mõjub juba täitsa mõnusalt. Naljakas, kuidas inimeste talvine riietumisstiil on täiesti seinast seina. Maika, lühikeste pükste ja plätudega inimesed võivad kõrvuti kõndida külmavarestega, kes on mütside, mantlite, saabastega varustatud. Pole mingi üllatus, et mina kuulun nende viimaste sekka. Suveriided ja –jalanõud pakin juba sügise saabudes ära.

Nii imelik kui see ka poleks, siis väga paljud austraallased eelistavad talve. Nad ise ütlevad, et vihmane ilm on nii mõnus ning Perthi suved on liiga palavad ja kuivad.  Arvatakse, et minu kui põhjamaalase jaoks on kõige raskem kuum ja päikseline südasuvi ja üllatus on tavaliselt väga suur kui ma selgitan, et just nende kuumade suvede pärast mulle siin elada meeldibki. Meie talveilmad meenutavad paljudele austraallastele Euroopat ja vot Euroopa on kohalike jaoks mingi erilise tähendusega paik. Kõik euroopalik, ka ilm, on väga meeltmööda.

Ja kuigi ma olen suur talve vastane, siis pean tunnistama, et jalutamas või jooksmas on selge ilmaga talvel mõnusam käia. Kui tormid ja tornaadod välja arvata, siis on talvel meil nii ilus roheline igal pool. Jah, ilm võib väga metsik kohati olla. On päevi, kui horisontaalvihma kallab nii et vaevu näed kuhu astuda. Need on muideks Murphy lemmikud! Ta kablutab mööda heina ringi nagu pöörane ja teeb ennast selle tunniajase lõbustuse käigus üleni poriseks.

Meie maja on järvele väga lähedal ja nädala sees käime tavaliselt järve ääres jalutamas. Siin on terviserada ja ilusate ilmadega on rajal päris palju harrastussportlasi. Kahjuks ujuda pole Bibra järves lubatud, nii et ujumiseks tuleb Murphy ikka randa viia. Vahelduse mõttes käime nii jõe ääres kui ka ookeanirannas koera ujutamas. 

Bibra järve ääres. Nii lobsakas ja roheline on siin ainult talvel


Murphy täna laintes hullamas. See koer oli eelmises elus kala!



Ahjaa, kui talvest juba juttu tuli, siis saab rääkida uisutamisest. Mu aktiivsed sõbrannad pakkusid paar nädalat tagasi välja, et niisama kuskil nelja seina vahel kohvikus istumise asemel võiks midagi teistsugust teha. Välja sai valitud uisutamine. Meil on siin päris mitu sisehalli ja lisaks loodi sel aastal ka väli-uisurada, nii et võimalusi igasuguseid. Läksime Cockburn Ice Arena’le, kus saab reedeti DJ saatel uisutada, sissepääs ja uisurent täiskasvanule $22.

Olime siis kõik nii elevil, et oh peale kõiki neid aastaid saab jälle uisutama. Mu sõbranna poolakas Adrianna, kes selle mõtte üldse välja pakkus, oli väga hästi varustatud, kohe näha, et vana uisutaja – ikka mütsi ja kinnastega. Teine sõbranna inglane Jen oli nagu mina – kuu pealt kukkunud! Kuidas me küll olime ära unustanud, kui külm seal on!!! Ausõna, ma ei mäletanud enam, KUI külm on KÜLM! Täiesti piinlik. Mul tulid Eesti talved meelde, see oli nagu paaritunnine reis põhjamaale! Miskipärast meenus, kuidas käreda pakasega tuppa tulles alati tundsid, et reied külmetavad. Vot tõesti, reied ei olnud mul kuni selle hetkeni alates viimasest Eesti talvest 2009/2010 külmetanud.

You Might Also Like

0 kommentaari

Powered by Blogger.

Contact Form