Eesti lõbu laialt

Ootusärevus

22:42Ketlin


Reisielevus on nüüdseks nii suureks kasvanud, et mõnel õhtul on raskusi magama jäämisega. Pea on mõtteid täis, et kuhu minna, kellega kokku saada ja mida kõike ette võtta. Koguaeg on puhkus nii kaugel tundunud, aga nüüd on ainult loetud päevad alles jäänud! Kohvrilt on tolm pühitud ja suvekleidid valmis pandud – me tuleme Eestisse!

Kui suvest ja kleitidest muidugi juttu teha, siis tegelikult oleks kampsunid vist Eesti suveilmasid silmas pidades palju otstarbekam valik, aga õnneks me peatume kõigepealt palavas Itaalias. Mina ei mäleta, et suved kunagi varem Eestis nii kehvad oleks olnud, aga ega me ilma pärast sinna kohale ei lenda, eksole. Nii et sadagu või pussnuge, ükski plaan ei jää katki!

Muide, enamus mu töökaaslasi teab, et juba mõnda aega loen ma viimaseid tööpäevi ja löön otsi kokku puhkuse eel. Nii palju on küsitud Eesti kohta ja paljud ei suuda uskuda, et see nii kaugel on ja et sinna nii kaua lendama peab. Üks mu El Salvadoris sündinud töökaaslane hakkas uurima, et milline see Eesti ikka välja näeb, temal pole üldse ettekujutust. Kuidagi jõudsime jutuga paneelmajadeni ja üritasin talle Annelinna kirjeldada (kuna Austraalias pole midagi annelinnasarnast). Võtsin siis Google’st suvalised Annelinna pildid lahti ja te oleks pidanud ta nägu nägema - ta ei suutnud uskuda, et Eestis sellised linnakud eksisteerivad!  Päris irooniline, et ühe mu lemmikfilmi “Sügisball” tegevus toimub just kõledate Lasnamäe paneelmajade vahel ja sees. Mäletate kui Tiina Tauraite tegevuskuju ütleb “mitte keegi ei ela siin” – ma olen seda filmi kümneid kordi näinud, aga kunagi ei saa küllalt. 

Küll meil sai seal kontoris nalja Lasnamäe ja Annelinna üle naljatades ja õhtul koju tulles näitasin H ka neid jubedaid paneelmajade pilte. Tõsimeeli, nähtus omaette. Peaks mõned pildid töökaaslasele kõledate paneelmajade keskel tegema.

Palun väga - Google'st leitud Annelinn

 Üks teine venelanna töölt andis juba tellimuse sisse – temale meeldivad nimelt merevaigust ehted ja need pidavat siinpool maailma maru kallid olema. Mingi hetk tuleb siis vanalinnast merevaigukeesid talle otsima minna. Seesama venelanna läks veel eriti elevusse kui kuulis, et ma Tartust pärit – temal mitu sugulast Tartusse kolinud ja üks neist õppis eesti keele lausa paari aastaga selgeks.

Muidu uuritakse enamasti, mida me sööme ja mis keelt räägime ja selliseid tavalisi asju. Vahel harva on mu kliendid ka küsinud mu päritolu kohta ja kuigi tavaliselt esitan küsimusi mina ja kliendid vastavad, siis vahel olen Eestit minimaalselt maininud. Üllataval kombel on mul üks klient näiteks Norra juurtega olnud. Ükskord oli vahva vahejuhtum kui helistasin ühte teise valitsusasutusse ja olin selle inimesega juba pika jutu maha rääkinud kuniks ta mu aktsendi kohta uuris. Selgus, et mõlemad ta vanemad on eestlased ja temalgi oli ehtne eesti nimi, kuigi eesti keelt rääkis väga tugeva aktsendiga. Päris naljakas, kui elevile me mõlemad läksime, nii suur äratundmisrõõm.

Nii et vahet pole kaua me siin elame, mina jään küll elu lõpuni oma tuttavatele Eestist rääkima ja seda tutvustama. Vahva, kuidas meiesugustel immigrantidel on maailmas mingi oma koht, millest kellelgi teisel päris selget sotti pole. Minu austraalia tutvuskond ei saaks paljustki sellest kunagi täpselt aru, kasvõi seesama “Sügisball” – kuigi film räägib palju rohkemast kui Lasnamäe inimestest, siis ma pole päris kindel, kuidas keskmine austraallane filmi tõlgendaks.

Naljakas, kuidas enne Eesti puhkust muutub kõik nii südantsoojendavaks. Meid oodatakse ja meie ei jõua kohtumisi ära oodata! Ämm juba uuris, mille hea-paremaga külmkapp täita ja sõbranna teatas, et tal täpselt puhkus meie tuleku ajal! Oleks vaid kõige jaoks piisavalt aega. Kõige rohkem kardangi seda, et puhkus saab läbi ja ikka on tunne, et ei saanud piisavalt teha ja näha. Mõnikord on ootusärevus palju magusam kui lõpptulemus ise. Teate küll, kuidas tundub, et aeg vuhiseb mööda ja ei jõua lihtsalt piisavalt käesolevat nautida... 

Aga enne puhkust on veel kaks pikka tööpäeva vaja üle elada.

You Might Also Like

0 kommentaari

Powered by Blogger.

Contact Form