Eesti eestlased

Eurotrip

17:25Ketlin




Ise ka ei suuda uskuda, aga meil on piletid Euroopasse ostetud ja nüüd enam tagasiteed ei ole! Kuigi jõudsime vahepeal sada korda plaane muuta, siis lõpuks on selge, et maandume Itaalias, kus veedame umbes nädala ja siis edasi Eestisse. Ma kuupäevi siia ei hakka panema, aga juuli teises pooles oleme Eestis ja augusti alguses lendame tagasi koju. Kindlaid plaane pole eriti teinud ja ei tahagi teha, sest eesmärk on vabalt võtta ja puhata, lähedastega aega veeta ja võib-olla natuke ringi sõita. Aastatega on sõprade nimekiri üsna lühikeseks jäänud ja nii mõnedki sõbrad ei ela enam ise ka Eestis, nii et tuleb rohkem perepuhkus.

Tegelikult on elevus päris suur ja mida lähemale reis jõuab, seda suuremaks läheb elevus. Ma ei ole iial Eestit nii palju unes näinud kui nüüd viimaste kuude jooksul! Tavaliselt on need unenäod üsna argipäevased ja positiivsed, aga ma ei saa kunagi aru, kas ma elan Eestis või olen ainult külas. Kõige rohkem on kahju sellest, et Murphy’t ei saa kaasa võtta, juba tean ette, et hakkan teda hirmsasti igatsema.

Tegelikult oli üldse tükk tegu, et nii pikalt töölt vabaks saada. See on mul üle aastate ainus töökoht, kus puhkus tuleb niimoodi läbi rääkida – meil oli tiimi koosolek selleks puhuks vajalik. Nimelt langeb osa puhkusest Austraalia koolivaheaega ja kellel vähegi lapsed, tahavad alati vaheajad vabaks võtta. Meie tiimis on enamusel kooliealised lapsed ja no võite siis ette kujutada, mis rebimiseks läks. Ja kusjuures üldiselt ei ole kombeks kogu puhkust korraga välja võtta (mul tuleb kuu aega) ja ise just mõtlesin, et vaevalt keegi sombuses juulis puhata tahab, aga võta näpust – pooltel plaanid juuliks juba tehtud. Boss õnneks kinnitas mu puhkusepäevad eelmisel nädalal lõplikult ära, nii et minuga on nüüd kõik paigas.

Ma juba kujutan ette, kuidas ma suu ammuli nagu turist mööda Eestit ringi käin, sest mõelda vaid, kuidas kõik on muutunud. Näiteks hiljuti keegi mainis Ülemiste ristmikku ja seal kuskil pidavat nüüd tunnel ka olema kui ma õigesti aru sain. Vinge värk! Mis ma üldse räägin, me tulime teisele poole maakera kui Eestis veel kroone kasutati! Olles nii pikalt eemal olnud, siis Eesti vahemaad tunduvad küll täiesti olematud – me saaks kõigest paari tunniga enda jaoks olulised linnad läbi sõidetud.

Ja siis muidugi söök! Tunnen juba praegu oma vanaemale kaasa, kes peab küll niimoodi vaaritama hakkama, et targem oleks abikokk võtta. Ma ei hakka nimekirja tegemagi, aga isusid on küll igasuguseid. Lisaks söökidele ei ole ma näiteks seitse aastat ploomimahla joonud – hiljuti siin nostalgitsedes tuli meelde, et selline imeline jook on olemas. Eks nii kipubki olema, et ega kui silme all neid  asju ei ole, siis unustad need enda jaoks ära ja muidugi ma iga päev ploomimahlast ei unista, aga kui keegi praegu pakuks, siis läheks silmad suureks küll.

Sellega ongi naljakas lugu, et kui keegi küsiks, mida me igatseme, siis oleks raske vastata. Esimene pool aastat Austraalias oli küll selline aeg, et koguaeg võrdlesime kõike Eesti toodetega ja kohati oli raske uusi asju omaks võtta. Meil on üsna lihtsalt läinud, sest aastatega oleme kohaliku kraamiga nii ära harjunud, et otseselt midagi taga ei nuta. Siiski, teatrisse tahaks väga! Oleme küll Austraalias käinud, aga miskipärast erilisi emotsioone pole sellega kaasnenud. Küll on kahju, et suvel teatrid puhkavad, sest muidu oleks küll vist piletid juba ostetud ja ees ootaks teatrimaraton. Samas tajun, et kui ise kultuuriruumis ei ela, siis ei pruugi sõnumist üldse aru saada. Näiteks eesti telesaateid me üldse ei viitsi vaadata, need meenutavad meile kunagist Alo TV’d ja no lihtsalt ei köida üldse. Viimati panin Eesti Laulu finaalsaate taustaks mängima kui koristasin ja kuigi kunagi mulle Sepp-Avandi tandem hullult meeldis, siis nüüd vaatasin küll juhmi näoga, sest isegi kui osad klipid olid enam-vähem tabavad, siis naljakad küll mitte. Või siis ei saa ma neist naljadest aru.

Eesti muusikuid me ka ei tunne. Selles suhtes oleme kinni jäänud 2010.aastasse, sest mõned CD plaadid meil ikka on näiteks Lenna, Tätte, Padari jne lugudega, aga neid kõiksugu uusimaid tegijaid ei tunne üldse, nii et meil oleks isegi raadiot eestis põnev kuulata. Ma olen mitu aastat plaaninud, et kui ükskord Eestisse jõuame, siis tuleb see Käsmu kontsetide ajaks planeerida, aga kõigega lihtsalt ei saa arvestada ja meie puhkuse ajal on Käsmus täpselt null kontserti.

Oleme siin aastate jooksul nii palju eestlasi kohanud, keda peale Eesti puhkust pinnida, et mis muljetega tagasi tullakse, aga ega sealt tavaliselt peale klassikalise ‘normaalne’ midagi rohkemat ei tulegi. Mu poola sõbranna maandus Perth’is peale koduskäiku pisarates ja tahtis kohe asju pakkida, et tagasi Poola kolida. Tal võttis ikka mitu nädalat, et toibuda ja kuigi sellest on nüüd paar aastat möödas, siis keegi ei tea, kas nad jäävad siia elama või mitte. Olen ka mõnelt teiselt eestlaselt kuulnud, et ühtäkki tundub Eestis kõik nii kodune ja soe ja ilus ja paarinädalase puhkuse jooksul mõeldakse kogu elukorraldus jälle ümber. Ma ei usu, et minuga nii läheb, aga emotsionaalseks teeb see käik kindlasti.


Kolm kuud veel ootamist, planeerimist ja elevust ning ongi aeg lennukile istuda. Olen juba pilgu peale visanud Eestit tutvustavatele materjalidele ja kindlasti jõuame eeskujulike turistidena igasugu vaatamisväärsuste juurde. Sellest saab kahtlemata üks vahva reis! 
Ja väike meeldetuletus, et millised me välja näeme - mul uued prillid ninal:


You Might Also Like

0 kommentaari

Powered by Blogger.

Contact Form