Kool

Esimene ametlik praktika

20:20Ketlin



Esimesed nädalad koolis peale pikka vaheaega on juba seljataha jäänud ja tuleb tunnistada, et ma olen natuke vähem rõõmus kui arvasin olevat. Meie kursuse koosseis on selle lühikese ajaga kardinaalselt muutunud. Mitmed on kursust vahetanud või tagasi kodumaale sõitnud ja sealhulgas ei õpi meiega koos enam mu head sõbrannad Elodie ja Mica.

Elodie sõitis tagasi koju juba enne jõule ja Mica otsustas üsna ootamatult kursust vahetada, nii et teda me näeme ikka, kuigi enam mitte igapäevaselt klassiruumis. Järgmised pool aastat jätkame oma pisikese rahvusvahelise grupiga ja seejärel pannakse meid kokku kohalikega.

Olen oma õpingutega nii kaugele jõudnud, et käes on praktika aeg. Kohustuslik on läbida praktika 0-2a ja 3-5a laste rühmas. Mina valisin oma praktikakeskuseks oma töökoha, nii et tuleb tunnistada, et minu jaoks midagi uut ei olegi juhtunud. Praktikaga kaasneb üsna palju reegleid ja piiranguid. Näiteks ametlikult ei tohi õpilastele praktika eest palka maksta ja seetõttu on mul praktikal tunne nagu käiks lihtsalt tasuta tööl. Muidugi ma ei vastuta praegu õpilasena eriti millegi eest, lastega ei tohi mind üksi jätta, ma ei või iseseisvalt mähkmeid vahetada või lapsi lõunauinakule viia jne. Raske on midagi uut õppida olles mõnda aega seda tööd juba teinud. Tunnen enamus meie keskuse lapsi ja nemad tunnevad mind. See kõik teeb mu praktika küll kordades lihtsamaks, aga ka kordades igavamaks.

Ja seetõttu ma seda praktikat eriti ei naudi ka. Üldiselt ongi selle praktika eesmärk rohkem tundma õppida child care centre igapäevast tööd, laste rutiini, nendega mängimist jne. Vabadust ise midagi ära teha eriti ei ole, pigem peaks olema vaatleja rollis. Kui veel tööl käisin, siis sain ise reaalselt kõike teha, nii et esialgu on olukord natuke harjumatu.

Uue tunniplaani ja praktika koosmõjul pole mul enam võimalik tööl käia ja sellest on tõesti kahju. Olin muidugi juba enne õppima asumist valmis selleks, et tööl pole samal ajal väga lihtne käia. Õnneks kehtib see tunniplaan ainult kuni aprillini ja õnneks oli mu ülemus üsna mõistev. Lihtsalt ma igatsen oma väikseid OSHC silmaterasid, kellega selle pika koolivaheaja jooksul nii palju nalja sai! Olen neid juba ka vaatamas käinud ja lubasin, et püüan aprillist tagasi tööle tulla.

Umbes kaheksa nädala pärast saan juba esimese kvalifikatsiooni kätte – Certificate III in Children’s Services, mis tähendab, et tööalaselt peaks võimalused (sh palk) natuke paremaks minema. Siis umbes kuus nädalat veel kooliteed ja omandan Certificate IV in Children’s Services, mis võimaldab mul olla vastutaval kohal vanemate lastega töötades. Nii et tegelikult polegi enam palju jäänud, et esimesi pisikesi saavutusi nautida saaks!

You Might Also Like

2 kommentaari

  1. Oled väga tubli :)
    Stella

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aitäh! Nii vahva, et sa aeg-ajalt ikka siia lugema satud!

      Delete

Powered by Blogger.

Contact Form