austraallased inimesed

Väljakutsetest ja imelastest

10:04Ketlin


Ma olen viimasel ajal päris palju peatunud oma töö teemadel. Elu küll ei ole ainult töö, aga kui ikka nädalas 50 tundi töötades möödub, siis ei ole just eriline ime, et kõige põnevamad juhtumised on seotud tööga. Õnneks algab varsti jälle kool ja töö peaks tahaplaanile jääma, nii et arvatavasti mõneks ajaks nüüd viimane sissekanne sel teemal.

Suvevaheaeg on minu ameti puhul aasta tippsündmus! Kokku kuus nädalat Vacation Care’i ehk siis linnalaagrit 5-12 aastastele lastele on üsna intensiivne aeg. Selgituseks olgu öeldud, et OSHC muutub vaheaegadel Vacation Care’ks, kuhu tulevad üle linna lapsed kokku, et päevad võimalikult sisukalt ja põnevalt veeta. Päev meie keskuses läheb lapsevanematele maksma $73.

Esimesed saabujad jõuavad juba kell 7 hommikul ja viimased lahkuvad kell 6, mistõttu pole üldse mingi ime, kui teen vastavalt vajadusele 11h tööpäevi. Ajutiselt on see päris okei, sest organiseerime palju ekskursioone ja väljasõite või lõbusaid ettevõtmisi. Ma valetaks kui väidaks, et tempo ära ei väsita, aga omamoodi olen juba karastunud, sest Eestis laagrites töötades vastutad ju laste eest põhimõtteliselt 24/7.

Kui üldiselt on austraalia lapsed väga viksid ja viisakad, no ikka väga viisakad, siis leidub meie grupis siiski ka paar väljakutset. Ma olen lastega töötanud/tegelenud nüüdseks pea 10 aastat alustades 16a vabatahtlikuna, aga peab tunnistama, et nii kõva pähkel on minu hoole all küll esmakordselt. Üks 5-aastane poiss, kes saabus Austraaliasse sõjapõgenikuna, ja kellel polnud peale katkise hinge midagi kaasa võtta, täidab mu pea iga päev küsimärkidega. Temasugused lapsed on põhjus, miks ma ikka ja jälle erinevate kõrgkoolide sisseastumistingimusi uurin ja tunnen, et õppimisest ei saa iial küllalt. Ta on väljakutse ja ta on probleemne laps, kellega küll töötab ports spetsialiste, aga kõigi nende peas on samamoodi ainult üks suur hulk küsimärke. Vahel, ainult väga vahel, on ta tõeline päike sinu päevas ja siis ma tunnen, et väikestviisi saab maailma paremaks muuta küll!

Eelmisel nädalal tutvusin 12-aastase imelapsega Oscar. Pole mina veel näinud sellises vanuses ajaloolast, aga selle poisi kohta võib küll liialdamata ajaloolane öelda. Oscar rääkis parajasti mu töökaaslasele Euroopa vaimustusest kui oma küsimusega teda katkestasin: 

K: “Kas sa seda tead, kus Eesti asub?”
O: “Muidugi tean, see on üks Balti riikidest. Eesti pealinn on Tallinn!”
K: “Ma olen muide Eestist pärit.”
O: “Ahsoo! Kas sa laulval revolutsioonil käisid!?”

Võimalik, et ma vaatasin talle selle peale üsna rumala ja arusaamatu näoga otsa, sest Oscar lihtsalt lõi mind jalust! Ta teadis meie ajaloo kohta rohkem kui keskmine eestlane, kes Austraalias elab ja mäletas kuupäevi, mida mina peaks tükk aega meelde tuletama. Ja ta pole iial Eestis käinud ning tal pole mingeid isiklikke sidemeid Eestiga. Ma ütlen ausalt, et ma oleks teda teile filmida tahtnud!!! Täiesti võrratu kuju, peaks ta autogrammi vist võtma, et näiteks kümne või kahekümne aasta pärast oleks hea öelda, et selle maailmakuulsa Oscari’ga olen kunagi kohtunud! Pole lihtsalt võimalik, et nii andekas laps kellelegi kahe silma vahele jääb!

Üldine pilt laste seas ringi vaadates peegeldab Austraalia multikultuursust. Umbes pooled lastest räägivad lisaks inglise keelele kodus veel mingit teist keelt, paljud sõidavad vaheaegadel oma sünnimaale sugulastele külla. Üllatavalt suur osa lapsi ei pea end austraallasteks, kuigi nad on enamus oma elu siin elanud ja kodumaale jõuavad heal juhul aastas korra. Laste nimede õppimine võtab täitsa arvestatava aja, sest enamus nimesid on kõike muud kui austraaliapärased ja nende hääldamine on üsna keerukas. Kui mõned üksikud lapsevanemad välja arvata, siis keegi ei küsi minu käest kust ma pärit olen, nii et päris lihtne on olnud massi sulada.

Mul endal oli küll alguses natuke kehv tunne, et äkki lapsevanematele ei meeldi, et ma ei räägi puhast inglise keelt vms. Muide, peab tunnistama, et lapsevanematega suhtlemine ongi töö kõige raskem osa. Väga levinud on iga pisiasja ette kandmine meie keskuse juhatajale. Mõned lapsevanemad kirjutavad juhatajale nädalas kolm e-maili. Kiidetakse ja laidetakse, iga pisiasi on tarvis teatavaks teha. Õnneks ma ei ole millegi kehvaga silma jäänud, aga töökaaslased hoiatasid juba esimesel päeval, et iga sõna ja lause tuleb lapsevanematega suhtlemisel hoolikalt läbi mõelda.  

Nüüd ootab mind ees kaks üsna intensiivset töönädalat ja siis saab jälle öelda: “Tere kool!”. Tööl on tore käia küll, aga koolis on kohati isegi toredam, nii et täpselt neljateistkümne päeva pärast olen tagasi õppuri rollis.  

You Might Also Like

0 kommentaari

Powered by Blogger.

Contact Form